וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת החכמים של ש"ס הורתה לתמוך במועמדות פרס

יאיר אטינגר

7.6.2007 / 23:28

התמיכה בפרס באה "משום הכרת הטוב על פועלו למען היהדות"; ישי: היתה תמימות דעים בקרב חברי המועצה



מאת יאיר אטינגר ושחר אילן

מועצת חכמי התורה של ש"ס הורתה הערב (חמישי) ל-12 חברי הסיעה בכנסת, לתמוך במשנה לראש הממשלה, שמעון פרס בבחירות לנשיאות. בהודעת המועצה נמסר כי התמיכה בפרס באה "משום הכרת הטוב על פועלו למען היהדות". על המועמד ח"כ ראובן ריבלין, אמרה מועצת חכמי התורה כי חבריה "מוקירים אותו ומאחלים לו שיעלה מעלה מעלה".



יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, מסר כי היתה תמימות דעים בקרב חברי מועצת גדולי התורה, הכוללים, לבד מהרב עובדיה יוסף, את הרבנים שמעון בעדני, שלום כהן ומשה מאיה. הרבנים בעדני ומאיה נעדרו מהישיבה ומסרו את החלטתם במשאל טלפוני.



סחף לעבר פרס נרשם בקרב חמשת חברי סיעת מרצ, שנחשבה עד לימים האחרונים למפלגה המפולגת ביותר בבחירות לנשיאות. יו"ר מרצ, יוסי ביילין, וח"כ אבשלום וילן, צפויים להצביע עבור שמעון פרס. ח"כ חיים אורון נחשב חודשים ארוכים כמי שיצביע עבור ריבלין אבל גורמים בסיעה אומרים שהוא הולך ומשתכנע להצביע עבור פרס. אורון, שמונה השבוע ליו"ר ועדת הבחירות לנשיאות אומר: "לא אגלה בעד מי אצביע". בכיר במרצ אמר: "בעיני זה רע מאד שמישהו ממרצ יצביע לאיש מסדר ז'בוטינסקי".



שני חברי הכנסת הנותרים, זהבה גלאון ורן כהן, צפויים להצביע עבור קולט אביטל. כהן אומרת ש"זה עוד לא בטוח. אני מודה שאני הכי קרוב לאביטל". עם זאת הוא אומר שהוא מתלבט אם הצבעה לפרס כבר בסיבוב הראשון חיונית כדי לחסום את ריבלין. לגבי הסיבוב השלישי, ברור שאם אביטל תנשור, כהן יצביע לפרס. גלאון לעומת זאת אומרת ש"אני מקווה שאביטל תעלה לסיבוב השלישי".



הנהלת מרצ התכנסה לדיון בבחירות לנשיאות, אבל החליטה לא להתערב בשאלת חופש ההצבעה. רוב הדוברים תמכו בהצבעה לקולט אביטל. יו"ר מרצ יוסי ביילין אומר שמדובר בבחירה אישית ולכן הוא התנגד בכל תוקף למשמעת סיעתית. עם זאת, הוא סבור שיהיו יותר משני תומכים לפרס בסיעה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully