וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביצים הסופר טריות נכנסות לפיקוח

המהלך של משרד החקלאות יהפוך את רובן המכריע של הביצים בישראל לביצים שמחירן מפוקח על פי גודלן. ישנה גם את סיווג הגודל

משרד החקלאות מתכנן להכניס לפיקוח מחירים את ביצי הפרימיום, הנקראות גם סופר טריות ולצרף אותן לאחיותיהן הביצים ה"רגילות", הנמצאות כיום בפיקוח. מהלך זה יהפוך את רובן המכריע של הביצים בישראל (למעט ביצים אורגניות, ביצי חופש וביצי אומגה 3 המהוות כ- 1% מכלל הביצים המשווקות בישראל) לביצים שמחירן מפוקח על פי גודלן. באמצעות מהלך זה, כלל הביצים בישראל יוכנסו למסגרת פיקוח מחירים ומחירן יהיה אחיד.

משרד החקלאות משנה גם את הסיווגים המסורתיים של גדלי ביצי המאכל, ומתאים אותם לשיטות הסיווג הנהוגות בארצות הברית ובאירופה.

שיטת הסיווג על פיה עובדים בישראל כיום, קובעת שבעה גדלים שונים של ביצי מאכל, מהספרה 1, המסמלת את הביצה הגדולה ביותר, ועד הספרה 7, המסמלת את הביצה הקטנה ביותר. עד כה, ברשתות השיווק ניתן היה למצוא בעיקר ביצים בגדלים 1 ו- 2, ולעתים, אם שפר מזלכם, יכולתם למצוא גם ביצה קטנה יותר, בגודל 3. שאר הגדלים משווקים לשוק המוסדי או לתעשייה. ההבדל בגודל הביצים הוא של 5 גרם בין ביצה בגודל מסוים, לזו הבאה אחריה.

השינוי ייכנס לתוקף בהדרגה החל ממחר, ה- 18 באוגוסט – בשלב הראשון ישווקו ביצים בשתי השיטות במקביל, על מנת לאפשר לצרכנים ולמשווקים להסתגל לשיטה החדשה. בתום תקופת ההסתגלות שתימשך, לכל היותר, חודש ימים יימכרו ביצים רק בשיטה החדשה.

מעתה, עם שינוי סיווגי הגדלים והתאמתם לשיטות הסיווג המקובלות בעולם המערבי, אנו צפויים למצוא ברשתות השיווק ביצים בשלושה גדלים: ענק (XL), גדול (L), בינוני (M). בנוסף, הביצים הקטנות והפחות מבוקשות על ידי הצרכנים, יופנו בעיקר לשוק המוסדי ויהיו בגודל קטן (S).

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully