וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכושכם ניזוק מהגשם? כך תתבעו פיצוי

ביטוח מפגעי מזג אוויר הוא צעד ראשון וחשוב, אך צריך גם לדעת כיצד לפעול במקרה של פגיעה ברכוש כדי למקסם את הפיצוי מחברת הביטוח

החורף הבא עלינו לטובה אמנם מביא עמו גשמי ברכה, אך במקרים מסוימים גם עלול להסב נזקים לרכוש עקב רוחות עזות, שטפונות והצפות. אם אתרע מזלכם וביתכם או רכושכם ניזוקו, עליכם לתבוע פיצוי מחברת הביטוח.

ביטוח המבנה והרכוש מפני פגעי מזג האוויר הוא צעד ראשון והכרחי, אבל בשלב הבא יש לדעת כיצד לפעול נכונה לאחר שאירע הנזק. פעולה שגויה עלולה להביא להקטנת הפיצוי.

לדברי שמאי הרכוש והמקרקעין חיים אטקין, מיד לאחר הפגיעה ברכוש יש לעדכן ללא דיחוי את חברת הביטוח או את סוכן הביטוח. פעולה זו תמנע מחברת הביטוח לטעון לשיהוי מצד המבוטח, שיכול היה למנוע או למזער את הנזק. כך לדוגמה,
מבוטח שלא עידכן את חברת הביטוח מיד לאחר שהשטיחים בדירתו ניזוקו מהצפה, ייבש את השטיחים באופן עצמאי והסב להם נזק בלתי הפיך, נאלץ להסתפק בפיצוי נמוך משמעותית מהיקף הנזק שנגרם לו.

אטקין מבהיר כי על המבוטח חלה החובה לפעול באופן מיידי להצלת הרכוש ולצמצום הנזק ככל האפשר. לדבריו, חברת הביטוח אינה חייבת לשלם על נזק שניתן היה למנוע או לצמצם באמצעים סבירים. כך למשל, בעת הצפה על המבוטח להרים חפצים מהרצפה על מנת להקטין את חשיפתם למים. כמובן, עם זאת, שבריאותו של המבוטח קודמת לשלמות רכושו ועליו לפעול בראש ובראשונה להבטחת שלומו, בטחונו ובטחון בני ביתו.

לא להתבייש - לצלם

לא פעם מתגלעת מחלוקת בין המבוטח למבטח על סוג ומהות האירוע, היתכנותו ואף על גובה הנזק. משום כך, אטקין ממליץ לצלם את הנזקים והממצאים בסדרת תמונות, כולל תצלומים מרחוק כך שיוכלו לתת תמונה כללית על האירוע.

לאחר מכן, חברת הביטוח תשלח לביתכם שמאי מטעמה. יש לזכור להציג בפני השמאי את הצילומים וכל נתון אחר שיכול ללמד על היקף ואופי הנזקים, ועל העבודה שבוצעה לפינוי המים והתכולה. אטקין מדגיש כי אין לזרוק דבר, גם אם נראה שהוא אינו בר-תיקון - אפילו לא ספרים רטובים או נעלי עור.

יש לזכור כי כל מה שנזרק ולא תועד - לא יוכר ע"י החברה המבטחת. משום כך, יש לסדר את הפריטים על משטח בהיר ולצלמם. רק לאחר שהשמאי קיבל את הצילומים, יש לבקשו לאשר בכתב כי ניתן להשליכם.

אם למרות כל זאת השומה שגיבש השמאי אינה מדויקת לטעמכם או אינה שלמה, אתם יכולים לשכור שמאי שיגבש שומה נגדית. לשם כך יש לדרוש מחברת הביטוח להעביר את השומה שגיבש השמאי מטעמה לידיכם, מהר ככל הניתן.

אטקין אומר כי יש לדאוג שההתנהלות מול חברת הביטוח תיעשה בכתב. כך גם במצב בו חברת הביטוח מסרבת להעביר לידיכם את שומת הנזק שבידיה: אז תוכלו לטעון בבית המשפט לחוסר תום לב מצידה.

  • עוד באותו נושא:
  • חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully