וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה מוצלחת האפילה על רבעון חלש לפרטנר

חברת הסלולר רשמה גידול בהכנסות ל-1.05 מיליארד שקל ב-2008, ומנמיכה ציפיות להמשך: "התחלנו להרגיש ירידה בדקות למנוי"

חברת פרטנר עקפה את התחזיות ומציגה דו"ח שנתי חזק, עם שחיקה ברווח ובהכנסות ברבעון האחרון של השנה והנמכת ציפיות להמשך השנה.

חברת הסלולר הגדילה את הכנסותיה השנתיות ב-3.5% לרמה של 6.3 מיליארד שקל. מנגד, ברבעון האחרון ההכנסות ירדו ב-4% ל-1.6 מיליארד שקל "בלבד".

החברה הרוויחה במהלך השנה 1.05 מיליארד שקל שהיוו צמיחה של כ-12%. הרווח לרבעון הרביעי נשחק מעט ועמד על כ-265 מיליון שקל שהיוו ירידה של כ-12%.

בכך, פרטנר למעשה עוקפת את התחזיות השנתיות של ממוצע האנליסטים, גם בשורה העליונה וגם בשורה התחתונה. פרטנר מסבירה את הירידה ברבעון הרביעי בעונתיות ובירידה בזרמי התיירות. עונת החגים חלה ב-2007 ברבעון השלישי, והחברה מייחסת לרבעון זה פעילות נמוכהיחסית של תוכן ומידע באופן מסורתי.

ההכנסות מפעילות התוכן עלתה בסך הכל; בפרט, ההכנסות מ-SMS הסתכמו ב-325 מיליון שקל בכל השנה - גידול של 28%. גם ברבעון הרביעי היה גידול בשליחת המסרונים, בשיעור של כמעט 30%.

החברה תחלק דיבידנד של 1.41 שקלים למניה, ובסך הכל 217 מיליון שקל, בגין הרבעון הרביעי.

יש ירידה בדקות למנוי

עמנואל אבנר, סמנכ"ל הכספים של החברה, אמר כי "פרטנר נכנסת לשנה הנוכחית עם מאזן חסון ויציב ועם יכולת משופרת לייצר תזרים מזומנים, כפי שבא לידי ביטוי בתזרים המזומנים נטו של 1.3 מיליארד שקל ב-2008...בעוד שקיימת אי וודאות בנוגע למשך הזמן ולחומרת השפל העסקי הגלובלי הנוכחי, תחומי הליבה של העסק שלנו נשענים על בסיס יציב ואיתן. עם זאת, אנו כבר רואים השפעה משמעותית לרעה על פעילות הנדידה והפרשות גדולות יותר לחובות מסופקים. בנוסף, בשבועות האחרונים זיהינו מספר אינדיקציות לעצירה אפשרית בגידול במספר הדקות הממוצע למנוי".

אבנר הוסיף, כי בכוונת החברה לפעול "לצמצום
ההוצאות במקומות שיתאימו לכך. עם זאת, במידה וההאטה תימשך במהלך 2009 רמות הרווח עשויות להיות נמוכות יותר מאשר ב-2008". לדבריו, החברה תמשיך להשקיע בסל המוצרים החדש של הטלפוניה הנייחת ושל שירותי האינטרנט.

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully