וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה הקשה של מי עדן

עדי דברת-מזריץ

17.6.2010 / 7:03

מוניטין בסכנה



>> השנה האחרונה לא הייתה לחברת מי עדן: החברה עדיין לא התאוששה ממשבר איכות המים הקודם, כמה מחברי ההנהלה הבכירה שלה עזבו אותה בחודשים האחרונים, בהם המנכ"ל, סמנכ"ל המכירות וסמנכ"לית השיווק, והיא התקשתה להתמודד מול התגברות כוחה של המתחרה תמי 4 ומול מערך ההפצה של החברה המרכזית, משווקת נביעות. למזלה הרע של מי עדן מצטרף גם העיתוי הלא-מוצלח של המשבר הנוכחי, שפוקד את החברה דווקא בימי הקיץ, המתאפיינים במכירות הגבוהות ב-30%-50% מהמכירות בחודשי החורף.

מדו"חות החברה עולה כי מכירות מי עדן בישראל ב-2009 הסתכמו ב-73.7 מיליון יורו, לעומת 90 מיליון יורו בשנה בקודמת. בנוסף לירידה במכירות, תיאלץ מי עדן להתמודד עם פגיעה תדמיתית קשה משום שצרכנים נוטים להיות פחות סלחניים כשמדובר במשבר שני. כך למשל, הפגיעה במשבר הראשון של טיב טעם (משבר עוף פג תוקף שתובל) הייתה קטנה יותר בהיקפה מזו שנרשמה בעקבות המשבר השני שעמו התמודדה הרשת (משבר החתולים).



גם חברות המים המינרלים האחרות מבינות כי הגידול הצפוי להן במכירות בתקופה הקרובה לא יפצה על הפגיעה הכללית בקטגוריה. במשבר איכות המים הקודם ב-2009 אמרו במי עדן ובנביעות כי התקלות נבעו כתוצאה מהגשמים. כעת, כשעונת הגשמים רחוק מאחורינו, מפנימים הצרכנים את המסר הבעייתי - לא תמיד המים המינרליים הם טובים יותר. גם הפעם ירוויחו מהמשבר תמי 4, בריטה, וחברות המים המטופלים. ואולם הפעם, בניגוד לפעמים קודמות, יצטרכו חברות המים המינרליים לעבוד הרבה יותר קשה בכדי לשפר את מעמדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully