וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכ-200 אלף ישראלים אין חשבון בנק"

אמיתי זיו

27.6.2010 / 9:10

מנתונים שמוסרת עמותת ידיד עולה, כי חלק מהישראלים חוששים מגובי חובות ופועלים באמצעות חשבונות בנק של בני משפחה וחברים

לכ-200 אלף ישראלים אין חשבון בנק - כך עולה מנתונים שמוסרת עמותת ידיד.

"ישראלים שאינם מחזיקים חשבון בנק מעדיפים לעבוד במזומן", אומרים בעמותה. "חלקם חוששים מגובי חובות ופועלים באמצעות חשבונות בנק של בני משפחה וחברים".

היום ישתתפו נציגי העמותה בכנס שיעסוק בהפיכתו של בנק הדואר לבנק חברתי - כחלק מהמאבק של העמותה נגד היוזמה להפרטת בנק הדואר, שאותה מקדם משרד האוצר. בימים אלה מנוסח תזכיר החוק להפיכתו של בנק הדואר לבנק שיכול לגבות ולהעניק ריבית לחוסכים ולתת אשראי.

לדברי שרי רבקין, מנכ"ל עמותת ידיד, "הדואר הוא תשתית חברתית שבמדינות רבות היה פלטפורמה לאוכלוסיות מוחלשות - באמצעות מתן שירותים פיננסיים במחיר נמוך". לדבריה, יש מקרים שבהם גופים אחרים אינם רוצים לתת את השירותים האלה כלל.

את הכנס תנחה עו"ד דידי לחמן-מסר, לשעבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה. לדבריה, "הפרטה כשלעצמה אינה ערך עליון. יש להבטיח בראש ובראשונה שבנק הדואר ייתן מגוון של שירותים פיננסים ויהיה גם המנוע לפיתוח תחום המיקרו-מימון - שאם לא כן מדינת ישראל תחמיץ את ההזדמנות לאפשר נגישות כלכלית לכל. בהדרגה ניתן יהיה להשתמש בתשתיות בנק הדואר כדי לפתח כלים ממוניים ואחרים כדי להקים עסקים, והבנק יהפוך לנכס חברתי שיתרום להעצמה כלכלית. הפרטתו תחבל בכל המטרות האלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully