וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהו המיליארדר שמממן את יהודי השמאל באמריקה

25.9.2010 / 22:00

המיליארדר ג'ורג' סורוס נחשף כאחד התורמים המרכזיים של השדולה היהודית-אמריקאית ג'יי סטריט. אנשי השדולה, הנחשבת כחלופה השמאלנית לאיפא"ק, הכחישו בעבר קשר לסורוס

המשקיע המיליארדר ג'ורג' סורוס העביר תרומות משמעותית לשדולה היהודית-האמריקאית ג'יי סטריט, למרות הכחשות קודמות של הארגון לפיהן לא קיבל תרומות מסורוס - כך דיווח בסוף השבוע העיתון "וושינגטון טיימס", שציטט הצהרות מס של סורוס שהגיעו לידיו.

לפי הדיווח, סורוס ושני ילדיו - בנו ג'ונתן ובתו אנדריאה סורוס - תרמו בסך הכל 245 אלף דולר לג'יי סטריט בשנת הכספים שהסתיימה ביוני 2009. התרומות מהוות שליש מהכנסותיו של הארגון, שחצי מהכנסותיו באותה תקופה הגיעו מארגון בהונג קונג בשם קונסולסיון אסדיקול. מנכ"ל ג'יי סטריט, ג'רמי בן עמי, הודה כי הארגון קיבל תרומות מסורוס ואמר כי משפחת סורוס העבירה לארגון 750 אלף דולר בשלוש השנים האחרונות, מתוך 11 מיליון דולר שגייס הארגון באותה תקופה.

מוקדם יותר השנה, בראיון למגזין "מומנט", אמר בן עמי כי הארגון מעולם לא קיבל תמיכה פיננסית מסורוס. "הואשמנו שקיבלנו תמיכה מסורוס, מבלי שבאמת קיבלנו ממנו מימון", אמר בן עמי בחודש מארס. עד לסוף השבוע טען הארגון באתר האינטרנט שלו כי מעולם לא קיבל כספים מסורוס, אחד מהתורמים המרכזיים של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

ג'יי סטריט מחשיב עצמו לחלופה שמאלנית לשדולה היהודית-אמריקאית איפא"ק. סורוס, פעיל ליברלי בולט, ביקר בעבר את איפא"ק וטען כי הארגון הגזים בניסיונותיו להבטיח כי הממשל האמריקאי ינקוט במדיניות פרו-ישראלית נצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully