וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן מקים ערוץ ילדים ל-HOT ו-YES

נתי טוקר

19.3.2012 / 11:11

ראשי מיזם להקמת ערוץ מתחרה לערוץ הילדים הציגו בפני חברות HOT ו-YES פרזנטציות בנושא. לדברי מקורות בענף המשא ומתן בין הצדדים מתקדם

האם ערוץ הילדים, שמשודר מתחילת שנות ה-90, יוחלף בערוץ חדש?

בשבועות האחרונים יוצא לדרך מיזם להקמת ערוץ מתחרה. המיזם מובל על ידי אבי בר - לשעבר מנכ"ל ערוץ הספורט, והשותף המרכזי בו הוא המילארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן.

בשבועות האחרונים הציגו ראשי המיזם בפני חברות HOT ו-yes פרזנטציות להחלפת ערוצי הילדים. מקורות בענף התקשורת מסרו כי המשא ומתן בין הצדדים מתקדם, וייתכן כי יוחלט בסופו של דבר להחליף את ערוץ הילדים.

ערוץ הילדים הנוכחי הוא בבעלות נגה תקשורת, שבשליטת קבוצת RGE של אביב גלעדי, משפחת רקנאטי ולן בלווטניק. החברה מפעילה גם את ערוץ 8 ב-HOT, ערוץ לוגי וערוצי ספורט 5. החברה נמצאת במשא ומתן קשה על התנאים המסחריים מול חברות הכבלים והלוויין בנוגע להארכת החוזה עם ערוץ הילדים.

בין השאר, דורשות חברות הכבלים והלוויין כי זכויות השידור יהיו בידיהן - בעוד שנגה תקשורת מתעקשת כי הזכויות יישארו בידיה. בנוסף, HOT בחנה הצעה להחלפת ערוץ 8 בערוץ חדש שהציג בפניה המפיק חיים סלוצקי.

בר שימש במשך שש שנים מנכ"ל ערוץ הספורט. לאחר מכן פרש כדי להוביל את המהלך להתמודדות במכרז על ערוץ החדשות הייעודי. בסוף 2011 הוא פרש מהחברה, לאחר שהמכרז לערוץ החדשות לא יצא לדרך, וכעת הוא מתחרה בה עם הקמת מיזם ערוץ הילדים החדש.

סבן, ששולט בערוצי תקשורת בחו"ל, החזיק בעבר במניות זכיינית ערוץ 2 קשת, אך מכר אותן לאחר שהוביל את רכישת בזק - ששולטת גם בחברת yes. אחיו של סבן, אריה סבן, משמש עד היום דירקטור בחברה. אריה סבן אמר אתמול ל-TheMarker כי "לא היתה לי שום מעורבות, ולא תהיה לי שום מעורבות במיזם הזה". עם זאת, מקורות בענף אמרו כי בנו של אריה סבן, גיל, מעורב בפרויקט.

ב-yes סירבו להגיב לידיעה.מ-HOT נמסר: "אנו מקבלים פרזנטציות והצעות לערוצי תוכן כל הזמן, ובוחנים אותן". בר ביקש שלא להגיב.

מנגה תקשורת לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully