וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרכטנברג: מיצוי כושר השתכרות - לא תנאי למעונות

מוטי בסוק

15.4.2012 / 14:28

בניגוד לדרישת ישראל ביתנו תומך פרופסור מנואל טרכטנברג בהוצאת קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות מתחום סבסוד צהרונים לילדים בגילאי 3-9

פרופסור מנואל טרכטנברג, שעמד בראש הוועדה לשינוי כלכלי-חברתי (ועדת טרכטנברג), תומך בהכללת קריטריון כושר ההשתכרות (של בני הזוג) בתחום הדיור ותומך בהוצאת קריטריון כושר ההשתכרות מתחום סבסוד הצהרונים לילדים בגילאי 9-3.

סיעת ישראל ביתנו של השרים אביגדור ליברמן וסטס מיסז'ניקוב מנהלת מאבק עיקש בתוך הממשלה להכללת נושא כושר ההשתכרות בקריטריונים, הן בתחום הדיור והן בתחום הצהרונים.

טרכטנברג ציין היום כי המלצות הוועדה לשינוי חברתי כלכלי, שהוא עמד בראשה, לא כללו את התנאי למיצוי כושר השתכרות בכל הקשור לסבסוד הצהרונים (מסגרות לימוד בשעות אחר הצהרים) על ידי המדינה לילדים בגילאי 9-3. לדבריו, הוועדה המליצה בדו"ח הסופי שלה על החלה אוניברסאלית מדורגת של מסגרות אלו (צהרונים) תוך מתן דגש על העשרה פדגוגית, הכוללת חוגים, סיוע בשיעורי בית, העשרה פורמאלית ובלתי פורמאלית. לדבריו, הוועדה שבראשותו סברה שיש לפעול לעידוד רחב יותר של אוכלוסיות שאינן משולבות כיום במעגל העבודה וכי אין להתנות סבסוד צהרונים אלה במיצוי כושר השתכרות, דבר העלול להנציח פערים בקרב ילדים, אשר ילוו אותם לכל אורך חייהם.

טרכטנברג ציין היום כי לאור זאת כי הוא תומך בתיקון שהוצע על ידי שר החינוך, גדעון סער, לפני למעלה משבוע, להחלת סיבסוד הצהורנים לילדים גילאי 9-3 בלי בדיקת נושא כושר ההשתכרות של ההורים. הוא הביע תקווה כי הממשלה תאשר זאת בישיבתה הקרובה.

לפני חג הפסח, אישר הקבינט החברתי-כלכלי, בראשות השרים יובל שטייניץ וגדעון סער, החלטה לסבסוד צהרונים לילדים גילאי 9-3 תוך ביטול נושא כושר ההשתכרות. זאת בניגוד להחלטת ממשלה קודמת שקבעה כי הסבסוד לצהורנים ייעשה תוך בדיקה של כושר ההשתכרות של ההורים. סיעת ישראל ביתנו טענה כי מדובר במחטף, עירערה על ההחלטה בפני ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ודרשה מממנו כי ידון בערעור שלה בישיבת הממשלה הקרובה.

טרכטנברג הוסיף כי בכל הקשור לקריטריונים בתחום הדיור, יש להחיל את קריטריון מיצוי כושר ההשתכרות בתנאים לזכאות, וכי אי מיצוי קריטריון זה עלול להנציח מצב של חוסר שוויוניות בחברה הישראלית. הוא הביע תיקווה כי הוועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, המגבשת בימים אלה את עבודתה בנושא הסיוע הממשלתי בתחום הדיור תכיל את קריטריון כושר ההשתכרות בהמלצותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully