וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק הבינלאומי משערך אג"ח אי. די. בי באפס

סיון איזסקו

6.5.2012 / 15:00

לקוחות הבנק הבינלאומי לא יוכלו להשתמש באחזקה באג"ח של אי. די. בי כבטחונות לאחר שערכן שוערך באפס. "נאלצנו למכור את האג"ח בהפסד"

מחלקת ניהול סיכוני אשראי של הבנק הבינלאומי משערכת לצורכי בטחונות את איגרות החוב של חברות אי.די.בי פתוח ו אי.די.בי אחזקות באפס - כך נודע ל-TheMarker. המשמעות היא כי לקוחות פעילות המסחר של הבנק לא יכולים לקבל אשראי מהבנק לצורכי מסחר בשוק ההון כנגד האחזקה באג"ח של אי.די.בי פתוח ואי.די.בי אחזקות.

"קיבלנו בשבוע שעבר הודעה ממחלקת סיכוני אשראי ללקוחות מסחר של הבנק לפיה הם הפחיתו את אג"ח אי.די.בי לאפס לצורכי בטחונות, ולכן התבקשנו לסגור את כל הפוזיציות באי.די.בי או לחזק את הבטחונות לבנק. בעקבות ההודעה של הבנק נאלצנו למכור את האג"ח בהפסד", טוען פעיל בשוק ההון.

הבינלאומי שבשליטת צדיק בינו הוא אומנם הבנק החמישי בגודלו במערכת, אולם חלקו במסחר בשוק ההון הוא כפול מחלקו בפעילות הבנקאית. עיקר לקוחות שוק ההון של הבנק הם שחקנים מקצועיים וגופי נוסטרו בעלי פעילות רחבת היקף.

איגרות החוב של אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח נסחרו בימים האחרונים בירידות שערים חדות תוך שהאג"ח מטפסות לתשואות דו ספרתיות גבוהות. כך למשל אי.די.בי אחזקות אג"ח ה' אשר אמורה להיפרע סופית בשנת 2014 צונחת כעת ב-5.64% ונסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 25.78%. אידיבי אחזקות אג"ח ג' צונח בשעה זו ב-7% והוא נסחר עתה בתשואה שנתית לפדיון של 31.6%. מדובר בתשואה הגבוהה ביותר שבה נסחרו אגרות החוב של הקבוצה עד כה.

סדרה ד' של אי.די.בי אחזקות אשר אמורה להיפרע סופית בשנת 2020 צונחת כעת ב-6% ונסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 25%. אי.די.בי פתוח אג"ח ז' אשר אמורה להיפרע סופית בשנת 2018 צונחת כעת ב-4.5% ונסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 16.5%. אי.די.בי פתוח אג"ח י' אידיבי פת אגח ח צונחת כעת 4.8% ונסחרת בתשואה שנתית לפדיון של 18.6%.

דוברת הבנק הבינלאומי מסרה בתגובה כי "שיעורי הישענות על אג"ח קונצרניות שמחזיקים לקוחות הבנק נקבעים ומתעדכנים אוטומטית על ידי מערכת ממוחשבת בהתאם לשכלול מספר פרמטרים בניהם: דרוג, תשואה לפידיון, מח"מ, סחירות ועוד. מדובר במודל מסחרי ולכן לא נוכל לציין את שיעורי ההשענות הספציפיים, רק נאמר כי שיעור ההשענות על האג"ח המדובר לא השתנה מאז חודש פברואר השנה. כמו כן שעורי ההשענות תלויים גם בתמהיל הבחטחונות של הלווה – לקוח הבנק מחזיק האג"ח. כך שבהחלט יתכן כי שיעור ההשענות על אותו אג"ח יהיה שונה בין שני לקוחות שונים. נדגיש כי מרבית פעילות לקוחות שוק ההון בבינלאומי מתמקדת באג"ח ממשלתי ואילו הפעילות באג"ח קונצרניות היא זניחה ושולית וממילא לא היה בה בכדי להשפיע מהותית על שער אגרת כזו או אחרת. למשל בשבוע האחרון הקפי המסחר של לקוחות ממונפים באג"ח המדוברות היו אפסיות ביחס להקפי המסחר שלהן בבורסה".

מדוברות אי.די.בי נמסר כי הם אינם מתייחסים לשמועות ולספקולציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully