וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר והאירו מתחזקים מול השקל במסחר

קובי ישעיהו

22.2.2013 / 8:54

המטבע האמריקאי מתחזק בכ-0.6% לרמה של 3.694 שקלים והאירו מתחזק אף הוא בכ-0.8% לרמה של 4.88 שקלים

הדולר ממשיך להתחזק הבוקר (ו') מול השקל. המטבע האמריקאי מתחזק בכ-0.6% לרמה של 3.694 שקלים והאירו מתחזק אף הוא בכ-0.8% לרמה של 4.88 שקלים. אתמול רשם הדולר היציג עלייה של כ-0.3% ל-3.673 שקלים ומנגד האירו נחלש בכ-1.2% ל-4.84 שקלים.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "הלך הרוח החיובי בעולם צפוי לתמוך בשקל בטווח הקרוב. גם בהמשך, צפוי שערו של השקל להתמך בתנועות הון נכנסות ובהשפעת תחילת הפקת הגז בישראל. עם זאת, עלייה אפשרית בסיכון הגיאופוליטי המקומי עשוייה להביא להיחלשות זמנית במטבע המקומי".

"בימים האחרונים היינו עדים לפעילות ספקולטיבית שגרמה להתחזקות השקל בניגוד למגמה בעולם", הסביר יוסי פרנק מנכ"ל אנרג'י פייננס לניהול סיכונים. "לאחר ועידת ה-G20 מרכזים שחקני המט"ח את פעילותם במדינות בהם ההתנגדות לפעילותם נחשבת 'רכה'. אין ספק כי השחקנים מנסים לבחון אם, מתי וכיצד יפעל בנק ישראל בעניין. הפרוטוקולים של ה'פד' שזעזעו את השווקים סיפקו בינתיים חמצן לבנק ישראל, אולם לזמן מוגבל בלבד".

ג'ון וויליאמס, נשיא ה'פד' בסן פרנסיסקו, הפיג אתמול את החששות לגבי הפסקת התוכניות להקלה כמותית. וויליאמס נאם בבנק המרכזי וטען כי תוכניות ה-QE3 תרמו רבות לצמיחה ולכן הן יימשכו לתוך המחצית השנייה של 2013. וויליאמס אומנם לא התייחס להתלבטויות שהביעו מספר מחברי ה'פד' בנוגע להמשך רכישות האג"ח, אך טען כי "אנו צריכים פיתרון מוניטרי עוצמתי ומתמשך. שיעור האבטלה עדיין גבוה והאינפלציה יותר מדי נמוכה.
יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון אמר בתגובה לפרוטוקולים של הבנק המרכזי האמריקאי כי "החששות של חלק מהחברים בבנק המרכזי האמריקני דומים לאלה של אדם הנוטל תרופות כרוניות משך שנים ארוכות ומצבו הפיזי משתפר, אולם יום אחד בהיר הוא מחליט לקרוא את דף ההוראות הנלווה לתרופה הכרונית ומגלה כי לתרופה שהוא צורך זמן רב עלולות להיות תופעות לוואי קשות".

פגוט הסביר ש"החשש מהמשך ההרחבות הכמותיות הינו יציאת השד האינפלציוני בארה"ב מהבקבוק, אולם לפי שעה לא נרשמים לחצי מחירים במשק האמריקני. נזכיר כי הכלכלה האמריקנית צפויה לצמוח ב-1.5% בלבד במחצית הראשונה של שנת 2013 ולהאיץ לקצב צמיחה של 2.5%-3% במחצית השנייה של שנת 2013, כך שהכלכלה רחוקה מלהתחמם ולפיכך האינפלציה תמתין".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully