וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של שנה וחצי, האם בנק ישראל יתערב?

גיא קצוביץ'

3.4.2013 / 10:44

שער הדולר ירד ל-3.608 שקל והשוק מחכה לתגובת בנק ישראל. מול האירו מתחזק השקל ב-0.46% לשער של 4.626 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.28 דולר לאירו

האם בנק ישראל קרוב להתערב בשוק המט"ח? הדולר נסחר היום (ד') ב-3.608 שקלים, ירידה של 0.3%, על רקע מכירות של בנקים זרים בלונדון. האירו מאבד 0.66% ל-4.617 שקלים. בשוק העולמי נסחר הדולר בהתחזקות מול האירו, הין והליש"ט.

"בנקים זרים בלונדון מוכרים הרבה דולרים וקונים שקלים", אומר ל"גלובס" סוחר בשוק המט"ח. "זה לא ברור למה השקל מתחזק ככה, זה לא שהדולר נחלש באופן מהותי בעולם והנתונים הכלכליים בישראל לא כ"כ טובים בסך הכל. כשאתה מדבר עם הזרים הם מדברים גם על הגז מ'תמר' שאמור לשפר את החשבון השוטף בעוד שנה-שנתיים, אבל זו לא הסיבה להתחזקות השקל בימים אלה".

בשוק מעריכים כי במידה והדולר ישבור מטה את ה-3.6 שקלים, בנק ישראל יתערב ויקנה דולרים. הפעם האחרונה שהדולר היה מתחת ל-3.6 ש' הייתה בתחילת ספטמבר 2011. "רואים כמה קונים ב-3.065 שקלים, כנראה סוחרים שמצפים להתערבות של בנק ישראל ומקדימים לקנות דולרים", אמר הסוחר.

הדולר נחלש ב-4.4% מתחילת השנה ונפל ב-11.7% מהשיא האחרון ב-27 ביולי.

הנגיד סטנלי פישר התייחס אתמול, על רקע תחילת הזרמת הגז מ"תמר", לסוגיית ייסוף השקל ואמר כי אסור להכניס את הכסף מתקבולי הגז לישראל, כדי למנוע ייסוף חד של השקל. "עוד הכסף נמצא בתוך המשק זה גורם לייסוף השקל ומשפיע על היכולת של התעשייה המסורתית לייצא. זה נקרא 'המחלה ההולנדית' ועלינו למנוע את זה ע"י כך שלא ניתן לכסף הזה להיכנס בקצב מהיר מדי למשק", אמר פישר. "גם אסור לנו להשתמש בכל הכסף ממתנת הטבע הזו בדור הנוכחי אלא לשמור גם לדורות הבאים".

ובאירופה, תקווה כי המשבר בקפריסין מתקרב לקיצו. בראיון ל"פיננשל טיימס", אמנם נטה נגיד הבנק המרכזי בקפריסין להאשים את המערכת הפיננסית בתלאותיה הכלכליות של המדינה, אולם הבהיר כי בכל זאת הבנק המרכזי יסיר את הגבלות ההון על הבנקים במדינה באופן הדרגתי.

"אני לא יכול לומר כרגע אם נשאיר את הגבלות ההון למשך 7 או 14 יום", הבהיר פאניקוס דמטריאדס, יו"ר הבנק הקפריסאי, "אולם עלינו להסיר אותן באופן הדרגתי. האם תהיה ריצה אל הבנקים כשנסיר את ההגבלות? אני סבור שלא. אנשים יבינו שהפקדונות שלהם בטוחים, וזה לא יקרה".

רואי קוזין, אנליסט ראשי ב-Utrade, אמר כי "למרות היחלשותו הנוכחית של האירו, בטווח הבינוני עד ארוך, ישנם שלושה משתנים שיתמכו באירו מול שאר המטבעות המובילים – המשתנה הראשון הוא תכנית ה-ESM, בעלת יכולת הלוואה של 500 מיליארד אירו כבר נכנסה לתוקף ובמידת הצורך תספק נזילות כמעט בלתי מוגבלת לבנקים כושלים באירופה. שנית, הבנק המרכזי האירופאי נערך באמצעות תוכנית סיוע למדינות הפריפריה השקועות בחובות ושלישית, ה'פד' ברשות ברננקי ממשיך להדפיס כסף באופן אגרסיבי יותר מאשר הבנק האירופאי ברשות טרישה".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "השקל ממשיך לככב בזירת המט"ח ולקבוע שיאים חדשים הן למול הדולר והן למול האירו. שילוב של גורמים כלכליים, גיאו-פוליטיים וגלובליים ממשיכים לתמוך בתיסוף בשקל בטווח הקרוב. לפי שעה השקל צפוי להמשיך ולהתחזק למול הדולר והאירו. היעדים הבאים בדולר-שקל הם 3.57 ו-3.55 שקלים. רק עלייה מעל 3.66 שקלים עשוי לשנות את המומנטום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully