וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציב התחבורה יקוצץ פחות, ההשקעה ברכבות תמשיך

עמירם ברקת

23.4.2013 / 15:22

האוצר נסוג בו מכוונתו להקפיא את העבודות על מסילות הרכבת עכו-כרמיאל ורכבת העמק, ובמקומה יידחה ביצועם של מספר פרוייקטים קטנים יחסית של הרחבות כבישים קיימים

הישג לשר התחבורה ישראל כץ: האוצר נסוג בו מכוונתו להקפיא את העבודות על מסילות הרכבת עכו-כרמיאל ורכבת העמק. לפי סיכום שהושג בין שרי התחבורה והאוצר, העבודה על קווי הרכבת תימשך כמתוכנן ובמקומה יידחה ביצועם של מספר פרוייקטים קטנים יחסית של הרחבות כבישים קיימים.

במסגרת הסיכום הסופי הוחלט כי יידחה בשנה עד שנתיים ביצוע הפרוייקטים הבאים: הרחבת כביש 4 בקטע שבין מחלף בר-אילן עד מחלף גהה, הארכת כביש 3 מקריית מלאכי לאשקלון הרחבת כביש 79 בקטע שממחלף סומלך לריינה, הרחבת כביש 541 באזור שפיים, הפרדה מסילתית על כביש 65 באזור אום אל פחם, ביצוע שלב ו' במחלף אשדוד והקמת מרכז לבקרת תנועה.

כץ פתח במאבק ציבורי חריף לאחר שאנשי אגף התקציבים באוצר הודיעו לו על כוונתם להקפיא את הפרוייקטים הרכבתיים שבכל אחד מהם יושקעו כ-4 מיליארד שקל. כץ טען כי עצירת הפרוייקטים של רכבת העמק ומסילת עכו כרמיאל תהיה הפרת התחייבות כלפי תושבי הפריפריה ואין בה הגיון משום שהפרוייקטים כבר נמצאים בשלבי ביצוע מתקדמים.

למאבקו של כץ הצטרפו ראשי הרשויות המקומיות בצפון שקראו לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במחלוקת ולרסן את האוצר. שני הפרוייקטים של הרכבות נכללו בתכנית נתיבי ישראל שקידמו כץ ונתניהו אך באוצר טוענים כי אין להם הצדקה כלכלית. כץ אמר כי אחד מאנשי אגף התקציבים אמר לו בישיבה כי יהיה משתלם למדינה לאבד את המיליארדים שכבר הושקעו בפרוייקט רכבת העמק ובלבד שהפרוייקט יטורפד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully