וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל שוב קנה דולרים - הדולר עלה ל-3.595

גיא קצוביץ'

30.4.2013 / 12:21

לאחר שהדולר נחלש ל-3.575 שקלים רכש בנק ישראל עשרות מיליוני דולרים וגרם לשינוי המגמה. האירו נסחר ביציבות סביב 4.6963 שקלים

בנק ישראל עשה זאת שוב: לאחר שהדולר נחלש גם היום (ג') ל-3.575 שקלים, ביצע הבנק התערבות קלה במסחר ורכש דולרים בכמה עשרות מיליוני דולרים - והרים את שער הדולר- שקל ל-3.595 שקלים. כעת הדולר ממשיך להיחלש מעט.

זאת, בעוד האירו נסחר ביציבות סביב 4.6963 שקלים. בזירה העולמית, נסחר הדולר סביב 1.31 דולר לאירו.

נזכיר כי ב-8 באפריל השנה התערב בנק ישראל במסחר ורכש דולרים, זאת לאחר שהדולר ירד מתחת לרף ה-3.6 שקלים. בנק ישראל רכש על פי הערכות כ-120 מיליון דולר, לראשונה מאז קיץ 2011. "פישר צריך לעבור משלב הדיבורים לשלב המעשים – התערבות בנק ישראל תחזק את הדולר לטווח של עד 3.8 שקל". כך ציין הבוקר ד"ר גדעון בן נון, מנכ"ל אג'יו ניהול סיכונים והחלטות פיננסיות, לאור ההתפתחויות האחרונות בזירת המט"ח.

חשש משביתה כללית

ברקע, הדיווחים לקראת דיוני התקציב נמשכים. לקראתם נועדו אתמול שר האוצר יאיר לפיד ויו"ר הסתדרות העובדים הכללית עופר עיני. לאחר הפגישה יצאה הודעה משותפת מטעם דוברות ההסתדרות והאוצר בנוסח זהה, כי הפגישה "התנהלה באוירה חיובית" והושגה התקדמות במגעים בין הצדדים.

כמו כן, הבהירו בהסתדרות כי כפי שנחשף ב"גלובס" - בישיבת הנהגת הארגון שתתקיים היום, לא תידון סוגיית ההכרזה על סכסוך עבודה בשלב זה. לפי שעה נראה כי קרנות ההשתלמות לא ימוסו, לפחות לא בחוק ההסדרים שיוגש עם התקציב. זאת, לאחר שעיני הגדיר את קרנות ההשתלמות "קו בורדו".

פישר: "ידענו שקל להרוג את השוק"

אתמול התכנסה ועדת הכספים לדיון במחירי הדיור המאמירים בישראל, בעקבות פרסום מחקר של מחלקת המחקר והמידע של הכנסת, הסוקר את שוק הדיור הישראלי וקובע את כישלון הממשלה בריסון המחירים.

במהלך הדיון הבהיר נגיד בנק ישראל, סטלי פישר, כי על הבנק היה לשמור על ריבית מרכזית נמוכה יחסית, בכדי לשמור על שער שקל נמוך ולא לפגוע ביצוא: "זו הייתה הסיבה שהורדנו את הריבית ואנו ממשיכים לשמור על רמה נמוכה, אך לא מספיק כדי לשכנע את המשקיעים הזרים שלא יביאו את כספם לפה. ידענו שקל להרוג את השוק, וניסינו לנקוט בצעדים שיורידו את הלחץ על המחירים בלי לפגוע ברמת הפעילות", אמר פישר.

ובמעבר חד לחו"ל, שם ממתינים המשקיעים לפרסום הצהרת הריבית והמדיניות המוניטארית של ה'פד' (יום רביעי), להחלטת הריבית של הבנק האירופי (ה') וכן לנתוני התעסוקה לחודש אפריל בארה"ב (יום ו').

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות סיכם בעקבות היחלשות הדולר כי "להערכתנו, על רקע המצוקה בה נתונים מפעלים מוטי ייצוא, ועזיבתו הקרובה של הנגיד, סטנלי פישר, ניתן לצפות כי בנק ישראל יפגין מנהיגות ועצמאות כאשר ישמש כמבוגר האחראי לבלימת הזליגה המתמשכת של מפעלי הייטק ותעשיות מוטות ייצוא אל מעבר לים.

בין היתר, באמצעות צמצום פער הריביות שקל-דולר, כגון על ידי הפחתת שער ריבית השקל ב-0.5% לצד המשך מדיניות רכישת דולרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully