וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לאומי לא יחלק דיבידנד בשנים הקרובות"

עירית אבישר

22.7.2013 / 12:03

כלל פיננסים חוזר לסקר את מניות הבנקים ומעריך כי התשואה על ההון של הבנקים תרד בשנים הקרובות ל-7.5% בלבד. האנליסט ירון זר מעדיף את מניות פועלים ודיסקונט

התשואה על ההון של הבנקים תרד בשנים הקרובות ל-7.5%, זאת לעומת ממוצע של 9.6% בעשור האחרון, כך מעריכים בכלל פיננסים ברוקראז', שפרסמו הבוקר (ב') סקירה מקיפה על הענף, וזאת לאחר תקופה שבה לא סיקרו את מניות הסקטור.

מבין חמשת הבנקים, מעדיף האנליסט ירון זר את מניות בנק הפועלים (1,728 +0.17%) ודיסקונט (619.8 -0.03%) שזכו להמלצת "תשואת יתר", ולאומי (1,228 -0.49%) , מזרחי טפחות (3,820 -0.34%) והבינלאומי (5,515 -0.33%) קיבלו המלצה "תשואת שוק".

זר מעריך כי הבנקים ימשיכו לסבול מריבית נמוכה ורגולציה מכבידה, אך מציין כי האפסייד במחירי המניות יגיע מתוצאות ההתייעלות. "התייעלות הבנקים תצדיק את מחירי המניות, אולם החרפת המצב תחייב העמקת הדיאטה לתוך שומני הבנקים", כותב זר.

בתקופה האחרונה אושר לבנק הבינלאומי ולבנק הפועלים לחלק דיבידנד, בראשונה מזה כשנתיים. זר מעריך כי הבא בתור לחלק דיבידנד הוא מזרחי טפחות שיעשה זאת בשנה הבאה, ושנה לאחר מכן יחלק דיסקונט.

לעומת זאת, זר מעריך כי גם עד שנת 2016 בנק לאומי לא יחלק דיבידנד. "לאומי עדיין לא הוכיח יכולת לבצע התייעלות משמעותית, ובנוסף כללי באזל 3 יגבילו את צמיחתו. לאומי לא צפוי לחלק דיבידנד בשנים הקרובות, גם אם ימכור את החזקותיו בחברה לישראל", מעריך זר. בצד החיובי של לאומי, מציין זר כי לבנק יש רווחים בהיקף מהותי בני"ע שטרם הוכרו בדוחות הבנק.

באשר לבנק הפועלים מציין זר: "פועלים הוא מכונה בנקאית משומנת תוך יכולת לביצוע התייעלות". יחד עם זאת, מציין זר כי לבנק סיכון אשראי בעייתי גבוה מהממוצע וחשיפה גבוהה ללווים הגדולים.

לגבי דיסקונט, שזוכה להמלצה טובה גם כן, זר מציין כי אמנם הבנק יסבול מירידה באשראי, וכן הוא סובל מיעילות תפעולית נמוכה, אך ישנן גם נקודות אור. "העתיד של דיסקונט לפניו. הבנק ייהנה בעוד שנתיים מהלימות הון חזקה, פרישה טבעית של עובדים ודיבידנד משמעותי".

מזרחי טפחות, שהוא השחקן הגדול ביותר בתחום המשכנתאות, אמנם מציג בעקביות את התשואה הגבוהה ביותר על ההון, אולם זר מעריך כי התוצאות ייחלשו. "הבנק ימשיך לצמוח, אולם התקופה הטובה לקראת סיום, ובשנים הקרובות צפויה דעיכה", כותב זר.

ולגבי הבנק הבינלאומי, זר מציין כי הבנק אמנם יציב, בעל סיכון נמוך ובעל תיק אשראי איכותי, אך תוצאותיו מגולמות באופן מלא במחיר המניה, שעלתה בשנה שעברה ב-61%.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully