וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של שנתיים; הערכות: יירד ל-3.5 שקלים

עדי בן ישראל

8.8.2013 / 14:27

שער הדולר הגיע ל-3.537 שקליםבחדרי העסקאות של ATRADE ו-FXCM מעריכים כי הדולר ימשיך להיחלש. בעולם נחלש הדולר גם כן. גם האירו נחלש ב-0.1%

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ה') בהתחזקות של השקל מול הדולר והאירו. הדולר מאבד 0.5% ל-3.537 שקלים ועדיין נסחר בשפל של כשנתיים מול השקל, בעוד האירו נחלש ב-0.1% ל-4.726 שקלים.

בעולם נחלש גם כן הדולר מול המטבעות המובילים, אך בשיעור קל. המטבע האמריקאי מאבד 0.2% מול האירו ונסחר סביב 1.336 דולרים לאירו. הדולר מאבד גם 0.5% מול הין היפני לרמה של 94.28 ין לדולר.

אם כן, בעולם נסחר באירו בשיא של 7 שבועות מול הדולר על רקע נתון מאקרו שפורסם בגרמניה והראה כי היקף היצוא מהמדינה עקף את היבוא יותר מכפי שציפו האנליסטים בחודש יוני. כלכלת גרמניה נשענת בעיקר על יצוא, כך שהנתון - עודף מסחרי של 16.9 מיליארד אירו - עשוי להעיד על האצה בצמיחתה של הכלכלה הגדולה בגוש האירו.

ובישראל הדולר ממשיך לשהות כאמור בשפל של כשנתיים למרות שבנק ישראל התערב שלשום בשוק המט"ח ורכש לפי ההערכות יותר מ-100 מיליון שקל. דוח יתרות המט"ח שפרסם אתמול הבנק הראה כי יתרות המט"ח נושקות לשיא - יותר מ-79 מיליארד דולר בחודש יולי.

בחדר העסקאות של ATRADE מעריכים כי במידה והדולר יירד מתחת ל-3.54 שקלים, התמיכה הבאה מבחינה טכנית נמצאת ב-3.5 שקלים: "הדולר-שקל בוחן את התחתית האחרונה שנקבעה באזור 3.54 שקלים. שבירת התחתית תוביל ל-3.50 שקלים. היצואנים עשויים להפעיל לחץ כבד על בנק ישראל בקרוב היות והמשך התחזקות השקל פוגעת בהם בצורה משמעותית. הספקולנטים ממשיכים לנצל את העובדה שטרם נבחר נגיד חדש וזה מאשר להם לפעול כמעט באין מפריע בזירת המט"ח.

"אנו מעריכים כי הדולר ימשיך לאבד גובה עד שהפדרל ריזרב לא ירמוז או יכריז מפורשות על צמצום היקף רכישות האג"ח".

גם ב-FXCM מעריכים שהדולר יירד ל-3.5 שקלים בתקופה הקרובה: "מגמת הפיחות שנמשכת כבר יותר משנה צפויה להימשך. ככל שנתבסס מתחת לרף של 3.55 שקלים, השוק יציב כיעד רמות נמוכות יותר, עד 3.5 שקלים".

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully