וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר ההתעללות: משרד החקלאות השבית משחטת זוגלובק

שירות גלובס

3.11.2013 / 8:00

"מעריב": פקחי המשרד הגיעו למפעל בשלומי בעקבות שידור תמונות הזוועה ב"כלבוטק" והורו להפסיק את השימוש במכונה עם כלובי העופות הפגומים. ח"כ ריבלין: "היועמ"ש צריך להורות על פתיחת חקירה"

שלושה ימים לאחר השידור ב"כלבוטק" של תמונות ההתעללות המזעזעת בעופות במשחטת זוגלובק בשלומי הורה משרד החקלאות לחברה להפסיק לאלתר את השימוש שנעשה במקום בכלובים פגומים, בניגוד לחוק צער בעלי חיים. כך מדווח "מעריב".

ההוראה גרמה לכך שבימים חמישי ושישי לא נעשתה שחיטה במפעל. נושא המשחטה נמצא עתה בבדיקה של מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ושל משטרת ישראל.
היום אמור להגיע למשחטה מתקן אחר, שיאפשר את המשך השחיטה בכמויות קטנות יותר. המתקן ייבדק על ידי הרופאה הווטרינרית המרחבית ואם יימצא שהוא מתאים לחוק, יוכלו במפעל להשתמש בו.

בנוסף לעמותות "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" גם פוליטיקאים החלו לפעול בנושא. ח"כ רובי ריבלין פנה בסוף השבוע ליועץ המשפטי לממשלה בקריאה לחקור את הנעשה במפעל ולשים קץ להתעללות בעופות.

מחברת זוגלובק נמסר בתגובה: "העבודה במשחטה נמשכת כרגיל והחברה מתואמת עם השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות. לא משרד החקלאות הפסיק את עבודת המתקן. מיד עם הפנייה מ'כלבוטק' לפני כשבוע הופסק ביוזמת החברה השימוש במתקן עם הכלובים הפגומים. השחיטה נעשית בתהליך ידני, ללא מכונות".

  • עוד באותו נושא:
  • זוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully