וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה: מי המוסיקאי המרוויח ביותר השנה בעולם?

זאק אומיילי גרינברג, פורבס

21.11.2013 / 8:42

המלכה האם או הטוענת לכתר, מי כבשה את הפיסגה? מי הלהקה המרוויחה ביותר? ואיזה זמר קאנטרי הכניס הכי הרבה כסף? פורבס בדק את צמרת המוזיקה העולמית

עולם המוזיקה ידוע כזירה רווית מאבקים ויריבויות אשר סובבים סביב לא מעט אגו, יוקרה - וגם הרבה מאוד כסף. אחד המאבקים המתוקשרים השנה היה בין "המלכה האם" של עולם הפופ - מדונה, לבין ליידי גאגא הצעירה והפרובוקטיבית, אשר פרצה לשוק בסערה לפני 5 שנים ומאז מאיימת לחטוף את הכתר מעל ראשה של מדונה.

לאתר פורבס ישראל

אך בכל הקשור לרמת ההכנסות בשנה החולפת, מדונה מסתמנת כמנצחת הברורה - לא רק של המאבק הפרטי מול גאגא אלא בזירת המוזיקה העולמית כולה. בזכות הכנסות של לא פחות מ-125 מיליון דולר בשנה החולפת, הזמרת בת ה-55 כבשה את המקום הראשון בדירוג המוזיקאים המרוויחים של שנת 2013. עיקר ההכנסות הגיע מסיבוב ההופעות המוצלח שלה, אך בנוסף היא מכניסה לא מעט כסף בזכות קו הבגדים בבעלותה, מגוון בשמים ועוד חוזי פרסום נוספים.

זמרים רבים נוספים מרפדים את חשבון הבנק שלהם באמצעים שונים אשר אינם קשורים ישירות לעיסוקם במוזיקה. שון "דידי" קומבס, לדוגמא, אשר הוביל את רשימת אומני ההיפ-הופ המרוויחים של השנה (אך ממוקם רק במקום ה-11 ברשימת המוסיקאים המרוויחים) עם רווחים של 50 מיליון דולר, הרוויח את מרבית הסכום ממותג הוודקה בבעלותו, ובקרוב ישיק גם ערוץ טלוויזיה חדש אשר צפוי להוסיף לשורת ההכנסות שלו סכומים נאים.

אך גם קומבס, כאמור, לא הצליח למצוא את דרכו אל העשירייה הפותחת את הרשימה. למרות העלייה המרשימה של המוזיקה השחורה, כמו גם האלקטרונית, מסתבר כי עדיין משתלם יותר להיות "אולד פאשן" - שכן את העשירייה הפותחת מרכיבים מוזיקאים מענפי הפופ, הרוק והקאנטרי בלבד.

אז מיהם המוזיקאים המרוויחים בעולם? מיהי הלהקה הרווחית ביותר, ואיזו אגדת רוק הפתיעה וכבשה את המקום השלישי? היכנסו לגלריה וגלו.

1. מדונה – 125 מיליון דולר

מדונה בטקס פרסי בילבורד, לאס וגאס, מאי 2013. John Shearer, AP
מדונה בטקס פרסי בילבורד, לאס וגאס, מאי 2013/AP, John Shearer

מרבית ההכנסות של "המלכה האם" הגיעו השנה ממסע ההופעות העולמי שלה MDNA, אשר הכניס כ-305 מיליון דולר עד כה. בנוסף, קו הבגדים בבעלותה, מגוון בשמים הנושאים את שמה וחוזי פרסום נוספים עיבו אף הם את שורת ההכנסות בחשבון הבנק שלה.

2. ליידי גאגא – 80 מיליון דולר

ליידי גאגא. GettyImages
ליידי גאגא/GettyImages

הזמרת הפרובוקטיבית שחררה את אלבומה האחרון לאחר סיום עריכת התחקיר לדירוג זה, אך גם בלעדיו הוא ממוקמת גבוה ברשימה עם הכנסות מרשימות במיוחד. למרות שנאלצה לנטוש את מסע ההופעות שלה עקב פציעה בירך, הסיבוב גרף כ-168 מיליון דולר, וסביר להניח כי אם הייתה משלימה את כל ההופעות המתוכננות, הייתה חוצה את רף 200 מיליון הדולר.

3. ג'ון בון ג'ובי – 79 מיליון דולר

ג'ון בון ג'ובי בגראמי 2010. Matt Sayles, AP
ג'ון בון ג'ובי בגראמי 2010/AP, Matt Sayles

בון ג'ובי ולהקת הרוק הנושאת את שמו יצאו השנה לסיבוב הופעות נוסף, אשר הכניס לא פחות מ-3 מיליון דולר מכל עיר אליה הגיעו. סולן הלהקה, הידוע כ"רוקר חסר הגיל", סגר בסתיו האחרון שנה לפרויקט המסקרן שלו – מסעדת "שלם ככל יכולתך" הפועלת בניו-ג'רזי.

4. טובי קית' – 65 מיליון דולר

טובי קית'. Jason Merritt, GettyImages
טובי קית'/GettyImages, Jason Merritt

זמר הקאנטרי המוביל ברשימה הכניס במהלך 5 השנים האחרונות לא פחות מ-270 מיליון דולר הודות למכירת מיליוני תקליטים, מאות הופעות, 18 מסעדות בבעלותו וממותג אלכוהול מצליח במיוחד. גם השנה קית' לא נח יותר מדי, וחרש את ארה"ב עם סיבוב הופעות מכניס במיוחד.

5. קולדפליי – 64 מיליון דולר

פלאח קולדפליי. Birdy Chu, file, AP
פלאח קולדפליי/AP, Birdy Chu, file

להקת הפופ-רוק המצליחה הושוותה לא פעם בעבר לאגדת הרוק האירית U2, והשנה הלהקה האמריקאית אף כבשה את תואר "הלהקה המכניסה בעולם", בעיקר הודות לסיבוב ההופעות אשר הכניס כ-3 מיליון דולר בכל עיר בה נחתו.

6. ג'סטין ביבר – 58 מיליון דולר

ג'סטין ביבר. Michael Kovac, GettyImages
ג'סטין ביבר/GettyImages, Michael Kovac

ילד הפלא הקנדי עבד קשה השנה, כשסיבוב ההופעות שלו הקיף את העולם והכניס לו עשרות מיליוני דולרים. בנוסף, ביבר ידוע כמשקיע נלהב בחברות סטרט-אפ בעמק הסיליקון, והוא מחזיק מניות בחברות כמו ספוטיפיי, אנפליק, ועוד.

7. טיילור סוויפט – 55 מיליון דולר

מצעד המתלבשים – טיילור סוויפט. GettyImages
מצעד המתלבשים – טיילור סוויפט/GettyImages

אלבום האולפן האחרון של סוויפט, אשר שוחרר בסוף השנה שעברה מכר 1.2 מיליון עותקים כבר בשבוע הראשון ליציאתו לשוק, וסוויפט ידעה לתרגם את ההצלחה המוזיקלית גם לחוזי פרסום מכניסים במיוחד - בין היתר עם דיאט קולה, סוני ועוד. בנוסף, אסור לשכוח את הכנסותיה מהופעות ותמלוגים על השמעות בלתי נגמרות.

8. אלטון ג'ון – 54 מיליון דולר

אלטון ג'ון. GettyImages
אלטון ג'ון/GettyImages

"סר אלטון" הוציא השנה את אלבום הסולו הראשון שלו מזה 7 שנים, וביחד איתו יצא גם לסיבוב הופעות רחב. סך ההכנסות של כל אלו הציבו את הזמר הבריטי במקום מכובד בעשירייה הפותחת של המוזיקאים המרוויחים בעולם השנה.

9. ביונסה – 53 מיליון דולר

ביונסה ב-chime for change. Ian Gavan, GettyImages
ביונסה ב-chime for change/GettyImages, Ian Gavan

לאחר שנת מנוחה עקב לידת בתה הבחורה, ביונסה חזרה להופיע עם סיבוב ההופעות המצליח שלה. בנוסף לרווחים של כ-2 מיליון דולר מכל עיר אליה הגיע המופע, הזמרת המצליחה מכניסה סכומים יפים הודות לתמלוגים מלהיטים קודמים, כמו גם מחוזי פרסום שונים עם חברות ענק כמו פפסי קולה ו-H&M.

10. קני צ'סני – 53 מיליון דולר

קני צ'סני. GettyImages
קני צ'סני/GettyImages

"מלך הקאנטרי" המשיך השנה להכניס סכומים מרשימים והבטיח את מקומו בעשירייה הראשונה לאחר שעקף ענקים דוגמת ריהאנה, קייטי פרי וג'יי-זי. עיקר הכנסותיו הגיע ממסע ההופעות באצטדיונים שערך בקיץ, כמו גם מיליוני מכירות של אלבומיו השונים. לאחר שנפש בבית החופש שלו באיי הבתולה, שאב "השראה" מיוחדת והשיק מותג רום בבעלותו: "זו ההשראה שלי, זה הסיפור שלי" לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully