וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עצר הקמפיין נגד ייקור ארנונה בת"א?

יובל אזולאי

20.1.2014 / 17:15

בת"א הוצב לאחרונה שלט: "בעל עסק, ראש העיר שלך חולדאי שוב מעלה לך את הארנונה". איגוד לשכות המסחר: זו סתימת פיות, העירייה משתמשת בכוחה השלטוני כדי לסתום פה

בזמן שרשויות מקומיות מייקרות את הארנונה למגזר העסקי, איגוד לשכות המסחר בתל-אביב מתלונן כי ניסיונו למחות על מהלכיה של עיריית תל-אביב בנושא נבלם באופן תמוה: בימים האחרונים ביקש האיגוד לרכוש שטח פרסום בשלט החוצות שעל הגשר שמתחת לבניין עיריית תל-אביב. השלט נושא את הכתובת: "בעל עסק, ראש העיר שלך חולדאי שוב מעלה לך את הארנונה", ומפנה את המעוניינים בכך לקבל פרטים נוספים בדף המחאה שפתח האיגוד בפייסבוק.

באיגוד הופתעו לגלות כי חברת שלטי החוצות "חוצות זהב", שזכתה במכרז של הרשות לפיתוח כלכלי תל-אביב-יפו לשיווק ולתפעול השלטים המוצבים באזור זה, דחתה את ההזמנה בנימוס.

בפנייה לסמנכ"ל השיווק של החברה, גולן גבאי, כתב נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין, כי "אני תמה על התנגדותכם להעלאת השלט לאוויר ורואה זאת בחומרה רבה, במיוחד כשאתם מחזיקים בבלעדיות בזכויות הפרסום על גבי השלט".
את פשר הסירוב ניתן להבין מתשובתו של גבאי ללין: "בהסכם הקיים בינינו לבין הרשות (עיריית תל-אביב - י"א) נכתב במפורש כי חל איסור להעלות מסרים שעלולים לפגוע באינטרס כלשהו של העירייה או הרשות, כולל תדמיתן בפני הציבור. המסר שביקשתם להעלות עונה לקריטריונים האזורים הנ"ל, ולכן נמנעת מאיתנו האפשרות לפרסמו".

"גלובס" פנה היום (ב') לגבאי ונענה ב"אין תגובה", ואילו לין הפנה את כעסו בעיקר לעיריית תל-אביב ואמר שהוא מרגיש שמנסים לסתום לו את הפה. "בדרך זו העירייה משתמשת בכוחה השלטוני כדי למנוע את חופש הביטוי ולהגביל ביקורת על פעולותיה".

שלט המריבה שמתחת לבניין עיריית תל-אביב הוא חלק ממאבק נרחב שמוביל באחרונה איגוד לשכות המסחר בנטל הארנונה על המגזר העסקי ברשויות מקומיות רבות ברחבי הארץ. האיגוד גם שותף לעתירה לבג"ץ שהגישה בשנה האחרונה נשיאות הארגונים העסקיים נגד העיריות קריית גת ופתח-תקווה, בטענה לגביית מופרזת וחריגה של ארנונה מהמגזר העסקי.

באיגוד טענו כי ייקור הארנונה ברשויות רבות בא בעקבות אישורים חריגים שניתנו להן בידי משרד הפנים בשנים 2012 ו-2013, באופן שייקר במצטבר את הארנונה ששילם להן המגזר העסקי ביותר מ-200 מיליון שקל.

במסגרת המאבק, לין פנה באחרונה לחולדאי והתריע כי "נטל הארנונה החריגה על עסקים בתל-אביב כבד מדי ועלול להוביל לסגירת עסקים בעיר. רצף האישורים החריגים שביקשה מועצת העיר להטיל על העסקים בעיר במהלך העשור האחרון מציג תמונה קשה של ניצול המגזר העסקי לצרכי גביית ארנונה".

מעיריית תל-אביב נמסר: "העירייה לא מכירה את הנושא, ולא נעשתה אליה כל פנייה בעניין. גובה הארנונה נקבע על-ידי משרד הפנים, ויש להביא בחשבון כי עסקים בתל-אביב-יפו נהנים ממיקום במרכז מטרופוליני שמושך אליו מדי יום כמיליון איש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully