וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזרח שניצח את עיריית כפר סבא וחברת הגבייה שלה

מיכל רז-חיימוביץ'

22.3.2014 / 12:30

הישראלים נלחמים בגבייה האגרסיבית: הסיפור של אזרח שקיבל דוח חניה, איומים בעיקול, החליט לתבוע את העירייה ואת חברת הגבייה- וזכה

בין אם אתם בעד השידור הציבורי או נגדו, מסר אחד ברור עלה מהדיון סביב המלצות ועדת לנדס סביב רשות השידור: גביית האגרה באמצעות עורכי דין חיצוניים - גם אם יוצאים מנקודת הנחה שהאגרה כשלעצמה מוצדקת - היא אחד המנגנונים הנוראים שקמו בישראל.

העניין הוא שגבייה אגרסיבית עדיין פושה ברשויות נוספות - מעיריות עם אצבע קלה על ההוצאה לפועל, דרך חברות סלולר ועד תאגידי מים. אלא שהפעם יש מי שמשיב מלחמה. במקרה של אגף הגבייה ברשות השידור, למשל, יש כבר תביעה ייצוגית, ואפילו תלונה במשטרה; במקרה פרטי אחר נרשם ניצחון של אזרח פשוט מול עיריית כפר סבא וחברת הגבייה שלה.

במרכז הסיפור שלנו נמצא התושב א', אזרח ותיק, שניגש לעירייה והודיע, בטווח הזמן המותר לו לפי חוק, כי ברצונו להישפט על דוח חניה שקיבל. בעשותו כן, סבר בהתאם לשכל הישר, כי הליך הגבייה יוקפא עד לפסיקה המשפטית. בוודאי שלא ציפה לקבל בינתיים מכתבי איום בעיקול רכושו מחברת הגביה שוהר החזקות, שבשירותיה משתמשת העירייה. הפחד ממימוש האיומים הוביל אותו לשלם עבור הדוח.

מדחן. ShutterStock
צאו להילחם במאזני הצדק, אולי משהו ישתנה פה/ShutterStock

אלא שא' אמנם נכנע לאיומים ולא הגיע למשפט אותו ביקש מלכתחילה, אבל החליט לתבוע בעצמו: את העירייה תבע על התנהלות אטומה ומשום שלא הגישה את הדוח לערכאה משפטית, ואת חברת שוהר על התנהלות בריונית. ומדוע? כשניסה התושב לברר מול העירייה בדבר דרישתו להישפט אמרו אלה "פנה לשוהר, הדוח עבר לטיפולם". כשפנה לשוהר אמרו "שלם לפני שנעקל. מעבר לזה אין לנו מה לדבר אתך".

רק שערו לעצמכם, כמה היטיבו עמו שתי התנצלויות שקיבל בבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא. "אני מוכן לבטא התנצלות על היעדר קבלת שירות ראוי על ידי העירייה. במידה והיינו מצלצלים אליו היינו פותרים הרבה אי נעימויות בהמשך...", אמר נציג העירייה בבית המשפט. בשתי התביעות יצא התושב כשידו על העליונה. בין השורות רמזה השופטת כי אולי לא היה צריך לשלם את הדוח משום שהתשלום הוא "הודאה בעבירה". עוד ציינה כי היא מבינה שהדוח שולם "עקב חשש מהמעקלים, שילם התובע את הקנס תחת איום".

בסופו של דבר פסקה כי העירייה תשיב לו 200 שקל. ומה עם חברת הגבייה? במשפט הזה סוכם על פיצוי של 400 שקל. אלה אולי סכומים פעוטים, אבל אפשר להפיק מהמקרה הזה שלושה לקחים יקרים מפז: אין לאף חברה זכות להלך אימים על אזרחים, העירייה מצדה צריכה ללמוד להתנהל מול תושביה, והאזרחים צריכים ללמוד שלהיכנע לפעמים היא האופציה הקלה. צאו להילחם במאזני הצדק, אולי משהו ישתנה פה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully