וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של 3 שנים: 3.447 שקל

קובי ישעיהו

7.5.2014 / 11:14

הדולר נחלש בכ-0.3% והאירו נסחר בין הבנקים ביציבות סביב 4.797 שקלים FXCM: "רק כאשר יתבהר חוסר הוודאות באשר למהלכי המדיניות הבאים של הבנק הפדרלי, הדולר יוכל להתייצב"

הדולר ממשיך לאבד גובה הבוקר (ד') במהלך יום המסחר בשוק המט"ח ולאחר שהפעילים חזרו מחופשת יום העצמאות. הדולר נחלש בכ-0.3% לרמה של 3.447 שקלים והאירו נסחר בין הבנקים ביציבות סביב 4.797 שקלים.

יתרות מטבע החוץ של ישראל ממשיכות לעלות. בסוף חודש אפריל הסתכמו היתרות בכ-86.5 מיליארד דולר, גידול בסך 921 מיליון דולר לעומת סוף חודש מארס.

"בחסות החג, ולמרות שאמש לא התקיים מסחר רשמי בישראל, בשוק הספוט העולמי הדולר-שקל המשיך אמש לנוע ואף צנח לשפל חדש מתחת לשפל של מארס ב-3.454 שקלים, וזאת בעקבות הקריסה הכללית של הדולר בעולם", ציינו הבוקר בחדר המסחר של FXCM ישראל. "הדולר-שקל נסחר כעת ברמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2011. נראה כי הסנטימנט כלפי הדולר בעולם נמצא בשפל עמוק, כאשר אתמול צנח מדד הדולר לרמתו הנמוכה ביותר מזה כחצי שנה".

"למרות נתוני התעסוקה המרשימים שפורסמו ביום שישי בארצות הברית, נראה כי בשוק פשוט לא מאמינים כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בעתיד הנראה לעין, והדבר גורם לדולר להיות נכס בלי תשואה עתידית פוטנציאלית. למרבה ההפתעה, גם בימים שבהם יש סנטימנט שלילי וירידות שערים בשווקים, המשקיעים מעדיפים למצוא מפלט בין ובפרנק השוויצרי ולא בדולר. רק כאשר יתבהר חוסר הוודאות באשר למהלכי המדיניות הבאים של הבנק הפדרלי, הדולר יוכל להתייצב".

כעת, מציינים ב-FXCM, כאשר הגורמים בעולם תומכים בהמשך הפיחות בדולר, בשוק המקומי ממתינים לראות כיצד יפעל בנק ישראל. סביר להניח שגם הכותרות הכלכליות יתחילו שוב לעסוק בשער החליפין ובנזקו על הכלכלה: "בישיבת המדיניות הקודמת בחר הבנק שלא להוריד ריבית, אבל אם תמשך קריסת הדולר בעולם וגם למול השקל יאלץ בנק ישראל לשקול ביצוע הפחתת ריבית נוספת. המשך ירידת הדולר-שקל תביא את בנק ישראל להתערב בשוק המט"ח באופן מסיבי כדי לנסות ולבלום את הסחף ולמנוע קריסה של שער החליפין".

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות, מעריך כי המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ונתוני המאקרו המאכזבים לגבי קצב ההתאוששות של הכלכלה העולמית צפויים לשלוח את השווקים לתיקון כלפי מטה, התיקון הצפוי בשווקים גורם לעליית מחיר הזהב בטווח הקצר.

סלומון מעריך כי במידה והריבית על אג"ח אמריקאי תגיע ל-2.55%, הדבר יגרור תיקון משמעותי בשווקים. לדבריו, בשבוע המסחר האחרון ירדה הריבית לאג"ח האמריקאי ל-10 שנים ב- 3.37% לרמה של 2.61%. על אף שהשווקים האמריקאיים לא ירדו בחדות יש בכך סימן שלילי מהותי. במידה ורמת הריביות לאג"ח אמריקאי ממשלתי תרד מתחת ל2.55% זה יסמן מעבר של הון מנכסים בעלי סיכון גבוה יותר (מניות וכו') לכיוון אג"ח, מכיוון שירידות הריבית נמצאות בקורלציה הפוכה עם מחירי האג"ח. מדד הפחד (VIX) על מדד s&p ירד ב-8.18% לרמה של 12.91%, איתות נוסף למשקיעים להתחלת מהלך תיקון משמעותי הוא שבירה של רמת 18% כלפי מעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • שער הדולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully