וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ישלם לארה"ב 460 מיליון שקל

8.6.2014 / 8:51

נוכח הערכה מעודכנת לגבי סכום ההסדר הסופי הצפוי עם ה-DOJ, צפוי הבנק להגדיל את ההפרשה בקשר לנושא זה כך שסך יתרת ההפרשה תסתכם בכ-950 מיליון שקל

בנק לאומי דיווח היום (א') כי הוא נמצא במגעים מתקדמים עם משרד המשפטים האמריקאי בכדי להסדיר את הסוגיה הנוגעת לפעילות הקבוצה מול לקוחות שהינם נישומי מס בארצות הברית בשנים 2010-2002.

בדוחות הכספיים של הבנק לרבעון הראשון דווח כי מתנהלים מגעים אינטנסיביים בין קבוצת לאומי ובאי כוחה לבין הרשויות האמריקאיות. הבוקר מעדכן הבנק כי הוא פועל לגיבוש הסדר עם משרד המשפטים האמריקאי (DOJ) בהתאם למתווה ולסכום שהוצעו לו על ידי ה-DOJ.

נוכח הערכה מעודכנת לגבי סכום ההסדר הסופי הצפוי עם ה-DOJ, צפוי הבנק להגדיל את ההפרשה בקשר לנושא זה בסך של כ-460 מיליון שקל, כך שסך יתרת ההפרשה בנושא תסתכם לכ-950 מיליון שקל.

ההפרשה תיכלל בספרי לאומי ( 1,386 -0.22% ) ברבעון השני של 2014, דבר אשר ישפיע כמובן באופן מהותי על תוצאות הבנק ברבעון.

הרווח הנקי של לאומי הסתכם ברבעון הראשון של 2014 בכ-625 מיליון שקל לעומת 570 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 9.6% . הגידול ברווח הנקי נבע בעיקר מקיטון בהוצאות בגין הפסדי אשראי בסך 124 מיליון שקל ומקיטון בשיעור ההפרשה למס מהרווח לפני מיסים.

ברבעון הראשון של 2014 לא נכללו תוצאות החברה לישראל בדוחות לאומי, עקב הפער בין מועד הדיווח של הדוחות הכספיים של החברה ובין מועד הדיווח המוקדם של הבנק בהתאם להוראות המפקח על הבנקים. תוצאות אלו יכללו במסגרת הרבעון השני של 2014.

  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully