וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפוש הגוגל שיכול להפיל את בורסות העולם

3.8.2014 / 9:35

המחקר מסמן את מילות החיפוש שאנשים חיפשו בגוגל רגע לפני שנרשמו ירידות חדות בשוקי המניות, ובעזרתן מתיימר לנבא נפילות עתידיות

החיפושים בגוגל יכולים לנבא נפילות בבורסות המניות בעולם - כך עולה ממחקר חדש שבוצע באוניברסיטת בוסטון ובבית הספר למנהל עסקים Warwick. המחקר מסמן את מילות החיפוש שאנשים חיפשו בגוגל רגע לפני שנרשמו ירידות חדות בשוקי המניות, ובעזרתן מתיימר לנבא נפילות עתידיות.

כדי לאפשר לאלגוריתמים לזהות את תבניות החיפוש שמרמזות על נפילות של הבורסות בקרוב, צוות המחקר קיטלג ואיחד מילות חיפוש רבות מוויקיפדיה תחת קטגוריות כלליות. כמו למשל: מילים כמו "הנהלה", "עסקאות", "בנק" וכדומה, קוטלגו תחת הכותרת "עסקים".

לאחר מכן הצוות נעזר בגוגל טרנדס כדי לאתר דפוסי חיפוש בשנים 2004-2012, ומצא כי לפני נפילות חדות בשווקים נרשמה עלייה בתדירות החיפוש של מילים מסוימות בגוגל, בעיקר בנושאי כלכלה, פוליטיקה ועסקים.

זוסי מוט (Suzy Moat), עוזרת פרופסור במחלקה לניתוח התנהגותי ב-Warwick, אמרה כי "בעזרת איסוף המידע ויצירת מסדי נתונים הצלחנו לזהות קשר היסטורי בין עלייה בתדירות של חיפושים מסוימים בגוגל לבין נפילה מאוחר יותר בבורסות".

לדבריה, הקשר שזיהה המחקר בין חיפוש מילים ספציפיות לבין התנהגות השוק, יכול גם לזהות דפוסים אחרים, במילות חיפוש בנושאים אחרים - גם כאלה שלא קשורים באופן ישיר לנפילות בבורסות.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully