וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעצועים של ארקדי: 2 מרצדסים, 5 בנטלי, 2 יאכטות, 2 קבוצות כדורגל

TheMarker

9.9.2008 / 10:00

ידיעות אחרונות" סוקר היום את מכלול הנכסים של גאידמק, ששוויים מסתכם ב-10 מילארד ש'. גאידמק מחזיק בנדל"ן בשווי של כ-1.5 מיליארד שקל ועסקי אנרגיה בשווי של כ-2.5 מיליארד ש'

העיתון "ידיעות אחרונות" מציג הבוקר את "הצהרת ההון" של גאידמק. בשבועות האחרונים מתפרסמות מדי יום ידיעות על הקשיים הפיננסים של ארקדי גאדימק, החל מירידות שווי החברות שבבעלותו ועד לקשיי נזילות ובעיות ניהול, שעל פי הערכות גרמו להפסד של כ-700 מיליון שקל. אבל השאלה הגדולה היתה ונותרה - כמה כסף יש למיליארדר?

כעת ארקדי החליט להציג גם את מה שיש לו – את נכסיו וסך אחזקותיו - שמסתכמים ביותר ב-10 מיליארד שקל. על פי הצגת הון זו, והערכות השווי שהוא הציג, אלו הם נכסיו:

צעצועי יוקרה: 2 מטוסי מנהלים, 2 מרצדסים, 2 האמרים, 5 בנטלי, 2 ב.מ.וו, רובר אחד ו-2 יאכטות, בשווי של כ-700 מיליון שקל.

נדל"ן: אחזקה ב-60% מאוסיף, קרקעות ברוסיה, בתים בקנדה, 3 ווילות בהרצליה פיתוח, אחוזת פאר בקיסריה, בית החולים ביקור חולים בירושלים, 2 דירות בירושלים, אחוזה ו-2 דירות פנטהאוס, 3 דירות במוסקווה ופנטהואס מול הקרמלין - בשווי של כ-1.4 מיליארד שקל.

אנרגיה: מחזיק בחברה האם של חברת פטרוגרופ, שבבעלותה תחנות דלק בארה"ב ושותף עם גזפרום הרוסית בבאר נפט בסיביר. שווי האחזקות - 2.9 מיליארד שקל.

תקשורת: אחזקה ברדיו 99 fm ו-80% מהעיתון "ביזנס fm" והאתר שלו ברוסיה - כ-500 מיליון שקל.

כדורגל: מחזיק בשתי קבוצות כדורגל – בית"ר ירושלים ופורטסמות' באנגליה - 2.3 מיליארד שקל.

פיננסים:מחזיק ב-55% מחברת הפיננסים גילאון וב-50% מבנק לפיתוח אזורי במוסקבה - כ-1.5 מיליארד שקל.

עסקי ביצים: חברת אגרוסויוז לשיווק ביצים - 716 מיליון שקל

מזון: אחזקה של 44.3% מחברת ויליפוד.

לא כל הנכסים הללו רשומים על שמו של גאידמק. כך לדוגמה קבוצת הכדורגל האנגלית פורטסמות' רשומה על שם בנו, סאשה. כמו כן, על פי הבנק לפיתוח אזורי שבמוסקווה, גאדימק הוא רק לקוח מועדף ולא בעלים. אך על פי מקורבים, בבנק מחזיקה חברת של גאידמק בשם אוף שור, שלא רשומה ברוסיה, לצרכי פטור ממס.

לכן, למרות הצגת הון זו, ולמרות הרצון של גאידמק להוכיח שהוא מיליארדר, השאלה נותרת בעינה - האם גאידמק יוכל להחזיר את חובותיו?

  • עוד באותו נושא:
  • גאידמק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully