וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 מיליון מי יודע?

ענת קם

30.6.2009 / 18:00

מטה מאבק היוצרים: "הודעת הרשות השניה על הזרמת כספים להפקות סוגה עלית היא זריית חול בעיני כולם"

מטה מאבק היוצרים מגדיר היום את הוראת השעה של הרשות השנייה להעברת כספים לשוק היצירה כ-"תעלול יחצ"ני". לטענת איגודי היוצרים, ההודעה על הזרמת 15 מיליון שקל להפקות סוגה עלית שפורסמה אתמול הרשות היא "זריית חול בעיני כולם" מאחר שמועצת הרשות והזכייניות מסרבות להעביר פרטים על הפקות חדשות שנחתמו במסגרת הוראת השעה.

הרשות השניה הודיעה אתמול כי לאחר הוראת השעה שאושרה לפני כשלושה חודשים הוזרמו למעלה מ-15 מיליון שקל על ידי זכייניות ערוץ 2 להפקות סוגה עלית. לטענת היוצרים, לא ידוע מהו מנגנון האכיפה והפיקוח של הרשות השנייה על קיום הוראת השעה. יתרה מזו, טוענים היוצרים, לא ברור אם קיים בכלל מנגנון שכזה: "מועצת הרשות לא ציינה בהודעתה, כנראה שלא בכדי, כיצד היא וידאה שהכסף אכן הוזרם להפקות איכות ואלו אכן יצאו לדרך. עוד נמנעה הרשות מלציין האם מדובר בהפקות חדשות לגמרי, כפי שהוראת השעה מחייבת. לפיכך, לא נותר לנו אלא להסיק שמדובר בהולכת שולל ובהודעת סרק יחצ"נית משוללת כל בסיס אמיתי לפי שעה".

יושב ראש ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה אייל בוחבוט אמר בתגובה למכתב היוצרים: "הנתונים הם מדיווח מנכ"ל הרשות בישיבת ועדת הטלוויזיה, שמחתי לשמוע את הדברים. לגבי המידע על ההפקות, יש חיסיון מבחינת הזכייניות לכן גם אנחנו לא ראינו את הפרטים של ההפקות עצמן, אבל אנחנו יודעים שיש חוזים בהיקף של 15 מיליון שקל"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully