וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: יורדו מחירי הדלק והמים, שכר המינימום יעלה

ראש הממשלה כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על שורה של הקלות כלכליות. התחבורה הציבורית תוזל ב-10%, שכר המינימום יועלה ב-450 שקלים ומחיר הדלק יופחת ב-23 אגורות

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכת וידאו: דורון שטיין)

על רקע ההכרזה של הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות על סכסוך עבודה במחאה על עליות המחירים במשק, הודיעו הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ על שורה של הקלות כלכליות. במסיבת עיתונאים שכינס במשרדו בקריה בתל אביב התייחס נתניהו למשברים הכלכליים שפקדו את העולם בשנים האחרונות והציג את הפעולות החברתיות שנקטה ממשלתו בשנה החולפת.

נתניהו אמר כי "הדבר הראשון שחשוב להבין, הוא שאין לנו שליטה אמיתית על מחיר חומרי הגלם בעולם. איננו שולטים במחיר הנפט בעולם, גם ארה"ב וסין לא. כיוון שאנחנו לא שולטים בזה, ייתכן שהמחירים ימשיכו לעלות". הוא הוסיף ואמר, כי המסקנה המתחייבת מאי יציבות מחירי הנפט, היא "שיש לעודד שימוש בתחבורה הציבורית. זה הדבר הנכון. לכן, נפחית את תעריפי התחבורה הציבורית ב-10%".

הצעד הבא עליו הודיע ראש הממשלה הוא הפחתת מחירי המים, עבור צריכה ממוצעת. לדבריו, "העיקרון הוא שמי שמוציא יותר לנפש בוחר לעשות זאת. האנשים האלה ישלמו יותר, כדי שמי שחוסך ישלם פחות".

"נעזור למי שזקוק לזה"

בנוסף הכריז ראש הממשלה כי שכר המינימום יועלה ב-450 שקל לבעלי הכנסה של 3,850 שקל. בנושא זה אמר נתניהו כי "אנחנו תומכים בהעלאת שכר המינימום ומוכנים להנהיג את זה מיד. העקרון הוא שלמי שאין - נעזור לו. צריך לתת תוספת למי שמבקל באמת שכר מינימום. אני קורא ליו"ר ההסתדרות עופר עיני להידבר איתנו כדי שנצא לדרך מייד בעניין הזה".

נתניהו הוסיף כי מחיר הדלק יופחת ב-23 אגורות. הוא סיכם ואמר כי "זו מדיניות כלכלית אחראית, שממשיכה את מה שעישנו. לא ניתן שישראל תהיה כמו מדינות באירופה שקרסו. צריך לשמור על מסגרת התקציב, ושר האוצר יסביר איך עושים זאת".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מתאושש לאחר אשפוזו, וכי הוא מתכוון לשוב לפעילות מלאה בתחילת השבוע הבא. לדבריו, "ישראל ב-2010 צמחה יותר מכל מדינות המערב, ובזכות הצמיחה הזו הצלחנו להקטין את ממדי האבטלה. המטרה שלנו היא להמשיך ולבלום את האבטלה".

בצהריים הכריזה כאמור הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות על סכסוך עבודה. ההכרזה מאפשרת ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להכריז על שביתה כללית במשק בעוד כשבועיים אם הממשלה לא תיענה לדרישות מטה המאבק. "אנו עדים לתופעה של עליית מחירים בדלק, במים, בלחם", אמר עיני, עם ההכרזה על סכסוך העבודה. "לפני כחודש ימים חתמנו על הסכם קיבוצי עם המעסיקים לפיו שכר המינימום אמור לעלות מ-3,850 ל-4,300 שקלים לאוכלוסייה הכי חלשה במשק, כמיליון עובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully