וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדו"ח על אסטרא אנרג'י: בן משה - בעל השליטה

אפרת פרץ

23.4.2014 / 12:35

דוח הבדיקה של הכנ"ר ורשות ני"ע על אקסטרה אנרג'י מנקה לחלוטין את מוטי בן משה: "אין צד שלישי שמכוון את אקסטרה - תוכל לעמוד בהתחייבויותיה"

כספי הפיקדון שהפקידה קבוצת אקסטרה של מוטי בן משה לרכישת השליטה באי.די.בי הגיעו מפעילותה השוטפת של הקבוצה בגרמניה והוא בעל השליטה היחיד בקבוצה - זו השורה התחתונה של דוח הבדיקה של מומחי רשות ני"ע, אשר פורסם היום (ד'). הדוח פורסם בעקבות בקשת "גלובס" והוראת השופט איתן אורנשטיין המטפל בתיק אי.די.בי בביהמ"ש המחוזי בת"א.

הדוח קובע כי "לא אותר צד שלישי אשר יכול לכוון את עסקי אקסטרה ויכול להיחשב בעל שליטה". במילים אחרות, הדוח קובע כי בן משה הוא בעל השליטה בקבוצת אקסטרה, ובניגוד לטענות שהועלו בעבר ע"י נוחי דנקנר ומקורביו, בן משה אינו מייצג קבוצת משקיעים שתשתלט על אי.די.בי. בדוח צוין שוב מפורשות כי "הבעלות והשליטה באקסטרה ישראל - שתרכוש את מניות אי.די.בי - נתונה לבן משה".

בדוח מצוין עוד כי צוות הבדיקה זכה לשיתוף פעולה מלא מצד מנהלי אקסטרה, שסיפקו דוחות כספיים לשנים קודמות ודוח תזרים מזומנים צפוי לשנת 2014.

"בהתאם למכלול הממצאים שבידי צוות הבדיקה, שהורכב מנציגי רשות ניירות ערך, כונס הנכסים הרשמי והמשקיף מטעם ביהמ"ש עו"ד חגי אולמן, לא ניתן לשלול את היותו של בן משה בעל השליטה האפקטיבית בקבוצת אקסטרה", נכתב בדוח. "מבנה החזקת תאגידים באמצעות נאמנות, כגון ההחזקה בחברת אקסטרה אנרג'י, הינו מבנה מקובל ומוכר בחברות ציבוריות במשק הישראלי כמו גם בעולם".

הדוח מנקה לחלוטין את בן משה ושולל את טענות דנקנר. "לא נמצא נתון אשר יש בו כדי לשלול את נתוני הרווחיות שהוצגו ע"י החברה", נכתב בדוח. "לא נמצא ממצא אשר יש בו בכדי לשלול את תזרים המזומנים שהוצג ע"י החברה. לא נמצאו ממצאים אשר סותרים את טענת החברה כי הכספים שהופקדו בחשבון הנאמנות בישראל, מקורם בפעילותה השוטפת של של אקסטרה אנרג'י".

הדוח קובע גם כי יתרת המזומנים בקופת אקסטרה אמורה להספיק להמשך הפעילות השוטפת של החברה בעתיד וכי היא תוכל להמשיך לצמוח גם בשנה הבאה, כלומר היא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה עפ"י הסדר החוב. עם זאת, בדוח ישנה הסתייגות מובנת מאליה לפיה "יש להדגיש כי הבדיקה הכלכלית מצלמת תמונת מצב רגעית נוכחית. אין כל בטוחה לכך כי שיעורי הרווח ותזרים המזומנים יוותרו כפי שהינם כיום ויתמכו גם בעתיד בהתחייבויות העתידיות לפי ההסדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully