וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן מרקסטון מוכרת את סטימצקי לכתר ספרים של ארלדן

אילנית חיות

23.4.2014 / 13:03

איריס בראל תמשיך לכהן כמנכ"לית סטימצקי: "עברו עלינו ימים לא קלים כשהתעוררנו למצב שלא הכרנו. מאז אותו רגע עבדתי לילות כימים להבטיח את עתידה וחוסנה של החברה"

קרן מרקסטון הגיעה היום (ד') להסכם עקרונות עם קבוצת משקיעים בראשות חברת ארלדן למכירת אחזקותיה ברשת סטימצקי. איריס בראל תמשיך לכהן כמנכ"לית סטימצקי. היקף העסקה טרם ידוע.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת העסקה, מרקסטון תיקח על עצמה חובות של מאות מיליוני שקלים שרובצים היום על סטימצקי.

השלמת העסקה כפופה לבדיקת נאותות שתתבצע על ידי הרוכשים במהלך החודש הקרוב, וקבלת אישורים כנדרש. חברת ארלדן הינה בעלת השליטה של חברת כתר ספרים.

מנכ"ל ארלדן, צלי רשף, מסר כי ההשקעה היא "מהלך אסטרטגי חשוב בהמשך צמיחתה ופיתוח עסקיה של הקבוצה. ארלדן מאמינה ברשת סטימצקי ובעובדיה ותפעל להמשך פיתוחה של הרשת".

איריס בראל, שכאמור תמשיך לכהן כמנכ"לית סטימצקי, מסרה במכתב לעובדי החברה כי "עברו עלינו ימים לא קלים כאשר התעוררנו בוקר אחד למצב שלא הכרנו. מאז אותו רגע עבדתי לילות כימים להבטיח את עתידה וחוסנה הכלכלי של החברה, וזאת בראש ובראשונה למען העובדים וכמובן למען ציבור הלקוחות המסור שלנו. חברת ארלדן, כבעלים של חברת סטימצקי, מבטיחה המשך ביסוס החברה כמובילה בענף הספרים ובעולם התוכן, וכן תמשיך את הפיתוח העסקי של החברה בשנים הבאות".

בימים האחרונים ניסתה קרן מרקסטון להתמודד עם מצוקת הנזילות של סטימצקי וחיפשה נואשות אחר משקיעים, לאחר שהמו"מ עם "ידיעות ספרים" לרכישת סטימצקי תמורת כ-70 מיליון שקל, הופסק. את הבעלות בסטימצקי רכשה מרקסטון מידי המייסד, ערי סטימצקי, בשנת 2005, תמורת סכום עתק של 55 מיליון דולר, מהם 34 מיליון דולר בהון עצמי.

‏לאחרונה חשף "גלובס" את הנתונים הפיננסיים העגומים סטימצקי, מהם עולה כי רשת הספרים מפסידה עשרות מיליוני שקלים בשנה, מתמודדת עם גירעון של 166 מיליון שקל בהון עצמי, והיא בעלת חוב בהיקף של למעלה מ-200 מיליון שקל. לפני כשבועיים, לאחר שלא עמדה בתשלומים לספקיה, הוזרמו לסטימצקי כ-8 מיליון שקל ע"י מרקסטון, ואילו בנק הפועלים העניק לה אשראי בהיקף של כ-3 מיליון שקל. במקביל, כך פורסם, גבה הבנק מהרשת חוב של 125 מיליון שקל (באמצעות חילוט של שעבודים וערבויות שהיו בידיו).

  • עוד באותו נושא:
  • סטימצקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully