וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה בת"א; בזן זינקה 6%

יוסי ניסן

21.8.2014 / 18:14

עליות בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט. עונת הדוחות לרבעון השני ממשיכה במלוא המרץ - צניחה של 39% ברווחי לאומי. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-808 מיליון שקל

הבורסה לניירות ערך. אורי לנץ
הבורסה לניירות ערך/אורי לנץ

הבורסה בת"א ננעלה היום (חמישי) בעליות קלות במדדים המובילים, על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ומגמה מעורבת בוול סטריט, וכשברקע ההסלמה המחודשת בדרום הארץ. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.41% לרמה של 1,240.9 נק', והמעו"ף עלה ב-0.34% לרמה של 1,379 נק'. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-808 מיליון שקל.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן אלדובי, מציין כי "השווקים הגלובליים ממשיכים את המגמה החיובית לאור הרגיעה במתיחות בין רוסיה ואוקראינה ובנוסף פרוטוקולים של הפד חשפו כי הבנק המרכזי ימתין לעוד איתותים על המשך התאוששות מכיוון הכלכלה האמריקאית במיוחד בנושא האבטלה, וזאת על מנת להתחיל מהלך של העלאת ריבית, עובדה אשר מובילה את המשקיעים לכיוון הגדלת רכיב הסיכון והסטת כספים לאפיק המנייתי. להערכתנו לאור המשך מגמת הריבית האפסית בהיעדר לחצים אינפלציוניים כאשר החברות ממשיכות לרשום גידול ברווחים ובהכנסות הכספים אמורים להמשיך להיות מוסטים לכיוון שוקי המניות כאשר משקל נתוני המאקרו והתבטאות חברי הפד ימשיכו להוביל את המגמה".

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד בחודש יולי, מהם עולה כי בכירי הפדרל ריזרב קרובים לגיבוש הסכמה בכל הנוגע לאסטרטגיית היציאה ממדיניות התמריצים והריביות האפסיות, ואף העלו את האפשרות שזה יקרה מוקדם יותר מהצפוי. אם היעדים שהציב הבנק המרכזי בתחום האינפלציה ושוק העבודה יושגו, אז קיימת אפשרות להעלאת הריביות מוקדם יותר. עם זאת, מרבית חברי הפד הסכימו כי דרושים עוד נתונים לפני שיוחלט על שינוי מגמה.

ברקע למסחר בת"א ממשיך להיות מבצע "צוק איתן" של צה"ל בעזה שנכנס היום ליומו ה-44. הישג לצה"ל בלחימה ברצועת עזה: שלושת המפקדים הבכירים ביותר של חמאס בדרום הרצועה חוסלו לפנות בוקר (ה') בתקיפה בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה הם ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. צה"ל אישר את דבר החיסול.
הבוקר נמשך הירי לעבר הדרום וחמאס שיגר רקטות לעבר באר שבע, אופקים ועוטף עזה. ישראלי נפצע בינוני-קשה כתוצאה מנפילת פצמ"ר בעוטף עזה, בעודו מגונן בגופו על ילדים בבית וספג רסיסים בחזה. הוא הועבר לביה"ח סורוקה. רקטה נפלה בגן ילדים באשכול שהיה ריק - איש לא נפגע. מטחים כבדים נורו בשעות הצהריים לעבר אשדוד, אשקלון, דרום הארץ ועוטף עזה.

דוחות טובים ללאומי ובזן

עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני נמצאת בעיצומה. בנק לאומי דיווח היום על צניחה של 39% ברווח הרבעוני ל-290 מיליון שקל. הצניחה מוסברת בהפרשה של הבנק בגין החקירה של הרשויות האמריקאיות.

בזן דיווחה היום על תוצאות טובות ברבעון השני והמניה מגיבה בעלייה חדה. אתמול דיווחו הבנקים דיסקונט והבינלאומי, כמו גם קבוצת עזריאלי, דור אלון, הראל, שטראוס , פז ועוד.

פרוטליקס עלתה היום בכ-1% לאחר שצנחה אתמול ב-9% לאחר שה-FDA אישר לחברת התרופות סאנופי לשווק תרופה לטיפול במחלה הגנטית הנדירה גושה. תרופת הדגל של פרוטליקס מטפלת בגושה.

אלקטרה מוצרי צריכה דיווחה אתמול אחרי נעילת המסחר בבורסה כי עברה ברבעון השני להפסד של כ-1.8 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל ברבעון השני בשנת 2013. ההכנסות עלו בכ-3.3% לכ-742.6 מיליון שקל.

מיטרוניקס דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-31 מיליון שקל לעומת כ-29.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, גידול בשיעור של 4.8%.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully