וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה: דלק עלתה, אפריקה זינקה 7.6%

קובי ישעיהו

2.9.2014 / 18:27

מידרוג העלתה דירוג לאג"ח אפריקה. טבע העלתה מחיר הקופקסון. לפיד: "כן להרחבת הגירעון ולא לתקציב צנע". פלוג: "חריגה מיעד הגירעון תחשוף את המשק לסיכון משמעותי"

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל במגמה חיובית, כשמדד המעו"ף נסחר קרוב לשיא כל הזמנים. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם ב-1.14 מיליארד שקל.

בורסה. גלובס
בורסה/גלובס

"כן להרחבת הגירעון ולא לתקציב צנע שיהיה הרסני למשק" כך קרא היום שר האוצר יאיר לפיד בוועידה בתל-אביב. "תקציב 2015 שאני עומד להגיש לממשלה בעוד 9 ימים נושא ברובו את דילמת חיינו היכן לשים את הכסף. אם לא נשקיע בחינוך לא יהיו לנו חיילים ב-8200. אני מכיר בצורך לתת תשובות לשורה של איומים בטחוניים חדשים".

מנגד, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג אמרה בוועידה כי "חריגה מיעד הגירעון של 3% תחשוף את המשק הישראלי לסיכון משמעותי ועלולה לפגוע בנו האזרחים. עלינו לגלות אחריות ולהתחשב בהשלכות של ההחלטות לאורך זמן. הגירעון המבני של ישראל, זה שאינו תלוי בזעזוזעים חד-פעמיים, הוא מהגבוהים כבר היום בעולם המערבי".

הזירה הגיאופוליטית נשארת במוקד - המשבר בין רוסיה ואוקראינה ומדינות המערב. שלשום הציב האיחוד האירופי אולטימטום לרוסיה וקרא לה לסגת מההתערבות הצבאית באוקראינה או שיוטלו עליה סנקציות חדשות וחריפות יותר.

מניות במוקד

בהיעדר תחרות גנרית לקופקסון של טבע, החברה מרגישה נוח להעלות שוב את מחיר התרופה. כך עולה מסקירה שפרסם בסוף השבוע האנליסט מארק גודמן מ-‏UBS‏. לדבריו, טבע (18,850.00 0.75%+) העלתה בסוף אוגוסט את מחיר התרופה ב-9.9%. בעבר כבר ביצעה החברה העלאות חדות יותר במחיר התרופה, ולדוגמה בתחילת 2012 העלתה את מחירה בכ-15%, ובתחילת 2013 העלתה את המחיר בעוד 10%.

מידרוג מעלה היום את הדירוג לסדרות אג"ח כו' ו-כז' של אפריקה (631.00 7.59%+) מדירוג Baa1 באופק חיובי לדירוג A3 באופק יציב. כמו כן, מאשרת מידרוג דירוג A3 להנפקת סדרות חדשות בהיקף של עד כ-750 מיליון שקל.

בנק מזרחי טפחות (4,408 0.50%+) מסתער שוב על שוק האג"ח. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, מתכנן לגייס בשוק ההון חוב בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בשבוע הבא. הבנק יגייס סדרה חדשה של אג"ח שתהיה צמודת מדד.

החברות טאואר (4,105 0.68%-) ו- Triune הודיעו היום על תחילת ייצור המוני של מוצרי Neo-Iso שפותחו על ידי Triune תוך שימוש בפלטפורמת ה-Power Management של טאואר-ג'אז בגיאומטריית 0.18 מיקרון.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully