וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הריבית תרד ל-0.05% עד סוף השנה?

קובי ישעיהו

21.9.2014 / 13:47

הורדת הריבית תתבצע על רקע ההאטה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי, האינפלציה האפסית וההאטה בשוק הנדל"ן. אורי גרינפלד: סיכוי של 25% להורדת ריבית מחר

הנגידה קרנית פלוג  בוועידת רוה"מ, אוקטובר 2013. דרור עינב
מגמת הירידה תימשך? קרנית פלוג/דרור עינב

בנק ישראל עשוי להוריד מחר את שיעור הריבית ב-0.1% לרמה של 0.15% ועד סוף השנה לבצע הורדה נוספת של 0.1% ל-0.05%. כך מעריכים כלכלני גולדמן זאקס בסקירה שפרסמו היום (א') לקראת החלטת הריבית מחר.

הורדת הריבית תתבצע על רקע ההאטה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי, האינפלציה האפסית (שצפויה לרדת לרמה שלילית בחודש הבא) וההאטה בשוק הנדל"ן. עם זאת, "בנק ישראל לא צפוי לנקוט צעדי מדיניות בלתי קונוונציונליים ב-2014 שכן תוואי האינפלציה יחזור לרמה חיובית בינואר 2015".

במקביל לגולדמן זאקס פרסם הכלכלן הראשי של פסגות אורי גרינפלד סקירה במסגרתה הוא מעריך כי "ישנו סיכוי של כ-25% להפחתת ריבית נוספת של 0.1%". גרינפלד מציין כי מאז הפחתת הריבית המפתיעה בחודש שעבר המשיכו והצטברו עוד נתונים שממחישים את חולשת המשק. מדד חודש אוגוסט הפתיע מעט כלפי מטה, האינפלציה ב-12 חודשים האחרונים עומדת על 0% וללא סעיף הדיור אנו מדברים בכלל על דפלציה של 0.7%. בנוסף, נתוני הצמיחה ברבעון השני עודכנו כלפי מטה (מ-1.7% ל-1.5%) כאשר הנתונים השוטפים מראים כי גם ברבעון השלישי צפויה פגיעה משמעותית בייצוא כך שיחד עם השפעת המלחמה, סביר להניח שהצמיחה ברבעון שמסתיים בשבוע הבא תהיה אפסית ואולי אף שלילית.

מול כל אלו ניצב לו כמובן השקל שנחלש מאז החלטת הריבית הקודמת ב-2.8% מול הדולר וב-1.3% מול הסל. האם הנתונים החלשים יביאו את בנק ישראל להפחית את הריבית פעם נוספת, על אף היחלשות השקל? כנראה שלא אבל ממש לא מדובר על החלטה פשוטה. "אמנם כל 21 החזאים בבלומברג חוזים שהריבית תוותר על 0.25% אך להערכתנו ישנו סיכוי של כ-25% להפחתת ריבית נוספת", כותב גרינפלד.

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מעריכים כי "צפויה יציבות בריבית מחר, אך תיתכן הודעה על אפשרות לצעדים נוספים במידה וידרשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully