וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לפני המשבר: רווחי אל על צנחו ב-25% ברבעון

ניצן כהן

22.11.2016 / 12:46

בשורת ההכנסות רשמה אל-על יציבות, אולם רווחי הרבעון ירדו ל-70 מיליון דולר לעומת 93 מיליון דולר ברבעון המקביל. ירידה חדה גם ברווח התפעולי

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
מטוס אל על/צילום: יח"צ בואינג

למרות שההשפעה של יחסי העבודה העכורים בחברה תבוא לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הרביעי של השנה, מדווחת היום (ג') חברת התעופה אל-על ( 328 -4.65% ) על ירידה של יותר מ-26% ברווח התפעולי הרבעוני ברבעון השלישי של 2016, שהסתכם ב-93 מיליון דולר, לעומת רווח תפעולי של 126 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

כדי להשלים את התמונה ולנטרל את נושא העונתיות, הרי שהירידה ברווחיות של אל-על ניכרת גם בתוצאות של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה. הרווח התפעולי בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם ב-106 מיליון דולר, לעומת 128 מיליון דולר בשלושת הרבעונים הראשונים של 2015.

בשורת ההכנסות רשמה אל-על יציבות, והן הסתכמו ברבעון השלישי של השנה ב-647 מיליון דולר, לעומת 644 מיליון ברבעון השלישי של השנה. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של כ-1.6 מיליארד דולר, ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הירידה ברווחיות של אל-על משמעותית הרבה מעבר לעלייה בהוצאות התפעול, וזאת משום שברבעון השלישי של השנה נרשמה ירידה נוספת במחירי הדס"ל (דלק סילוני שמשמש את החברה לתדלוק המטוסים). ברבעון השלישי של השנה ירד מחיר הדלק הסילוני ב-15% לעומת העלות שלו לחברה ברבעון השלישי של 2015 - בפועל היה המחיר נמוך הרבה יותר עבור החברה (בשל פעולות גידור שביצעה), והמחיר בפועל ברבעון החולף היה נמוך בכ-26% מהמחיר ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של אל-על, בראשות המנכ"ל דוד מימון, הסתכם ברבעון השלישי של השנה 70 מיליון דולר, לעומת 93 מיליון שדולר ברבעון המקביל. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הסתכם הרווח 83 מיליון דולר, לעומת 94 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully