וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון חתם על צו לביטול המכס על יבוא נעליים

שני מוזס

17.5.2017 / 17:03

הפסד הכנסות ממסים - 188 מיליון ש' בשנה. רמי שביט, מנכ"ל ובעלי המשביר לצרכן: "החל מיום ראשון כבר נוריד מחירים, למרות שעל הסחורה שנמצאת היום בחנויות כבר שולם מכס"

מסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון בנושא מתווה השידור הציבורי. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
משה כחלון/ניב אהרונסון

שר האוצר, משה כחלון, חתם היום (ד'), במסגרת תוכנית "נטו משפחה", על צו המבטל את המכס המוטל על יבוא נעליים, שעמד על כ-12%. מדובר בהפסד הכנסות ממסים בהיקף של כ-188 מיליון שקל בשנה.

שר האוצר חתם על הצו לאחר שימוע בכתב שערכה רשות המסים לצורך שמיעת עמדות הציבור, ולאחר שממצאי השימוע הובאו בפניו. כזכור, נערך שימוע גם בנוגע לביטול המכס המוטל על יבוא בגדים ואביזרי הלבשה לתינוקות, ובימים אלה מגבשים ברשות המסים ובמשרד האוצר את העמדה המקצועית.

השר כחלון מסר: "מדובר בצעד נוסף ביישום תוכנית 'נטו משפחה'. ביטול המכס יוריד את מחירי הנעליים בישראל ויביא בשורה לצרכנים ולמשפחות. אנחנו רואים את הפערים האדירים במחירים בין ישראל לחו"ל, ואנחנו לא מוכנים להשלים איתם. נמשיך במדיניות הפחתת המכסים בכל מקום שבו לא תהיה פגיעה בתעשייה המקומית, נוריד את המחירים לצרכנים ונקל על המשפחות העובדות."

הצו לביטול המכס על נעלים ייכנס לתוקפו עם הפרסום ברשומות, והוא בהוראת שעה עד ליום 31.12.18.

האם ברשתות יזדרזו להוריד את המחיר? כנראה שבחלקן יותר, ובחלקן פחות.

רמי שביט, מנכ"ל ובעלי רשת המשביר לצרכן, אמר היום ל"גלובס" בעקבות החתימה על הצו: "החל מיום ראשון כבר נוריד מחירים, למרות שעל הסחורה שנמצאת היום בחנויות כבר שולם מכס. בשלב הראשון המחירים יירדו ברמת המכס, ואת הסחורה החדשה שתגיע נתמחר מחדש עם הנגזרות הנוספות שיאפשרו להוריד עוד את המחיר. אנחנו מברכים את הצעד של כחלון ושמחים שהוא מבטל את העיוות הזה, שהיה כאן שנים ופגע בתחרות שלנו מול האונליין. היום משפחה ממוצעת קונה בין 8 ל-14 זוגות נעליים בשנה, וזו הורדה משמעותית עבור הכיס הישראלי".

יוסי אירני, מבעלי קבוצת אירני וקבוצת אלשרד, אמר בהשקת חנות בגדים הילדים ROOKIE בקניון האופנה בת"א כי "אנחנו נוכל להוריד מחירים 30 יום מרגע חתימת הצו, מה שיאפשר למכור במחירים דומים למחירים בארה"ב. המהלך של שר האוצר משה כחלון הוא מהלך אמיץ, וזו מהפכה משמעותית בתחום המיסוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully