וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפ היומי: מניית היי-טק ששווה לקנות

3.9.2014 / 8:40

במחלקת המחקר של גולדמן זאקס העניקו למניית EMC המלצת "קנייה" ומחיר יעד אטרקטיבי. "שולי הרווח של החברה מתאוששים, יש לה תזרים מזומנים בריא והיא משקיעה רבות

עכבר ומקלדת של חברת אפל. AP
מחיר יעד ברמה של 33 דולר, המשקף פרמיה של 11.8% על-פני מחיר השוק/AP

חברת EMC מספקת מערכות ופתרונות לאחסון מידע, ונסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של 59.9 מיליארד דולר. במחלקת המחקר של גולדמן זאקס ערכו ניתוח של החברה והצמידו למנייה שלה מחיר יעד אטרקטיבי.

בתחילת יולי הכריזה EMC ( 29.43 -0.34% ) על ריענון (refresh) בסל המוצרים שלה, כולל במוצרי ה-high-end שנקראים VMAX (כמו כן, בוצע ריענון גם במוצרי XtermIO - חברת הסטארט-אפ הישראלית שנרכשה ב-2012).

מוצרי ה-high-end מהווים חלק מרכזי בהיצע המוצרים של EMC כבר למעלה מ-20 שנה, ובעוד שחלקם בתמהיל ההכנסות ירד עם הזמן, אנחנו מאמינים שמחזורי הריענון במוצרי ה-high-end עדיין יכולים להיות אירוע משמעותי עבור החברה. בסקירה זו אנו מנתחים על בסיס מחזורי ריענון קודמים של החברה, מ-2003 עד 2012, מהן ההשפעות הפוטנציאליות של הריענון החדש של ה-VMAX3.

המסקנות המרכזיות אליהן הגיעו בגולדמן זאקס הן: ראשית, VMAX3 הוא ריענון משמעותי, עם יכולות convergence גדולות יותר ותמיכה רבה יותר בענן היברידי. שנית, לריענונים משמעותיים קודמים הייתה השפעה מתמשכת על הכנסות החברה, כך שישנו אפסייד לתוצאות 2015 אם המגמה הזאת תתקיים גם ב-VMAX3. שלישית, השקות של מוצרי high-end מייצרות הכנסות נוספות. רביעית, מניית EMC הציגה ביצועי יתר ביחס למדד S&P 500 ולמדד מגזר הטכנולוגיה של S&P 500, לאחר ריענונים משמעותיים במוצרי ה-high-end שלה.

להערכתם של אנליסטים בגולדמן זאקס, למניית EMC יש עדיין מקום נרחב לאפסייד, במיוחד לאור העובדה ששולי הרווח של החברה מתאוששים, יש לה תזרים מזומנים בריא והיא משקיעה רבות, הן אורגנית והן לא-אורגנית, בהשקעות שיסייעו לה נגד הפרעות בטווח הארוך.

לכן, בגולדמן זאקס הותירו על כנה את המלצתם למניית EMC על "קנייה" וקבעו מחיר יעד ברמה של 33 דולר, המשקף פרמיה של 11.8% על-פני מחיר השוק. מחיר היעד מבוסס על מכפיל 14 לרווח הנקי הצפוי בשנת 2015.

הסיכונים המרכזיים בהשקעה הם בין היתר לחצים מחזוריים גדולים מהצפוי על הוצאות האחסון, הפרעות בלתי צפויות בשרשרת האספקה.

  • עוד באותו נושא:
  • EMC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully