וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג - המתעשר הגדול בארה"ב השנה

פורבס

30.9.2014 / 8:18

400 האנשים העשירים בארה"ב שווים יחדיו 2.29 טריליון דולר - 270 מיליארד יותר מבשנה שעברה; הונו של מארק צוקרברג זינק ב-15 מיליארד דולר - יותר מכל מיליארדר אחר

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, 2012. AP
ההון צמח ב-15 מיליארד דולר. מארק צוקרברג/AP

השנה הטובה אשר חוו המדדים המרכזיים בבורסה האמריקאית הביאה לכך שהאנשים העשירים ביותר בארה"ב התעשרו עוד יורת במהלך השנה החולפת. הרבה יותר. עד כמה התעשרו אותם "עשירים" יעיד חסם הכניסה לרשימה האקסקלוסיבית אשר מפרסם מגזין פורבס בכל שנה, אשר סוקרת את 400 האנשים העשירים ביותר במדינה.

לאתר פורבס ישראל

השנה עמד "רף הכנסיה" לרשימה היוקרתית על לא פחות מ-1.55 מיליארד דולר - רף הכניסה הגבוה ביותר מאז החל המגזין לפרסם את הרשימה בשנת 1982. בשנה שעברה, לשם השוואה, נזקקו 1.3 מיליארד דולר "בלבד" בכדי להשתחל פנימה. רף הכניסה הגבוה גם הביא לכך שלא פחות מ-113 בני אדם מחזיקים בהון של למעלה ממיליארד דולר בארה"ב, אך נותרו מחוץ לרשימה.

אז מי הם אותם מיליארדרים אשר מצאו את דרכם לראש הדירוג? המקום הראשון כבר אינו מפתיע איש: ביל גייטס, מייסד חברת מיקרוסופט, שומר על מעמדו כאיש העשיר ביותר בארה"ב זו השנה ה-21 ברציפות עם הון המוערך ב-81 מיליארד דולר. שני לגייטס נמצא גם השנה המשקיע האגדי וורן באפט, אשר הונו מוערך ב-67 מיליארד דולר. גם המקום השלישי נותר ללא שינוי, כשלארי אליסון, אשר הכריז לפני ימים בודדים על עזיבתו את תפקיד מנכ"ל חברת אורקל אותה הקים, שמר על מקומו בדירוג עם הון של 50 מיליארד דולר.

רבים מהמיליארדרים המדורגים רשמו שנה טובה במיוחד, כאמור. אך מעל כולם בולט שמו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, אשר מדורג במקום ה-11 בדירוג ובמקום הראשון בדירוג המרוויחים הגדולים של שנת 2014. הונו של צוקרברג זינק במהלך השנה וצמח בכ-15 מיליארד דולר - ונקבע על 34 מיליארד. אם נבחן את הזינוק המרשים ביותר באחוזים הרי שהמרוויח הגדול של השנה יהיה ניק וודמן, מייסד חברת מצלמות האקסטרים "גו-פרו", אשר הונו זינק השנה בכ-200% בעקבות הנפקת החברה. הונו מוערך כעת בכ-3.9 מיליארד דולר.

העשירים מתעשרים

הרשימה כוללת, כאמור, את 400 האנשים העשירים ביותר בארה"ב: החל מיזמים טכנולוגיים ועד ליזמי נדל"ן, דרך משקיעים, אילי אנרגיה, אנשי תקשורת ואמנים. אם נחבר את הונם הכולל של אותם 400 מיליארדרים יתקבל סכום דמיוני של 2.29 טריליון דולר - 270 מיליארד דולר יותר משווים של 400 העשירים בארה"ב בשנה החולפת. די בכך בכדי להבין היטב את צמיחתה של הכלכלה במדינה - ואת האופן בו נהנים מכך עשירי המשק. גם שווים הממוצע של המופיעים ברשימה זינק השנה וצמח ב-700 מיליון דולר ביחס לשנה שעברה. שוויו הממוצע של חבר ברשימה השנה עומד על 5.3 מיליארד דולר. הונם של 303 מתוך ה-400 צמח השנה ביחס לשנה שעברה.

ומי הם הישראלים אשר מופיעים ברשימה היוקרתית? הישראלי העשיר ביותר אשר חי בארה"ב, על פי הדירוג, הוא לן בלווטניק אשר הונו מוערך בכ21.6 מיליארד דולר. רון לאודר מחזיק ב-3.8 מיליארד דולר, וחיים סבן מחזיק בהון אשר מוערך ב-3.4 מיליארד דולר. שלדון אדלסון, אשר נחשב למקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מדורג במקום ה-14 עם הון המוערך ב-31.1 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully