וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרין-בול: "אפקט ינואר" הוא אגדה אורבנית

שרון שפורר

27.12.2005 / 16:00

מ-1990 ועד היום שוק המניות האמריקאי עלה ב-10 מ-16 חודשי ינואר. התשואה בינואר היתה נמוכה בכ-27% מהתשואה החודשית בכל התקופה

אפקט ינואר הוא אגדה אורבנית סבורים בבית ההשקעות גרין-בול, שם בדקו ומצאו, כי ציפיות המשקיעים לעליות חדות בחודש הראשון בכל שנה אינן מבוססות.

"אפקט ינואר" בשוקי המניות הוא על פי האמונה הרווחת אפקט הגורם לעליות שערים בחודש הראשון של כל שנה. הסברה העומדת מאחורי אפקט זה היא שמשקיעים מממשים מניות בסוף דצמבר כחלק מתכנון מס, ורוכשים אותן שוב בינואר, לכן בחודש ינואר צפויות עליות בשווקים, מעבר לממוצע השנתי.

בבית ההשקעות גרין-בול, המתמחה בהשקעות גלובליות, חישבו תשואות היסטוריות כדי לבחון האם אפקט ינואר אכן קיים בשוק המניות האמריקאי. כל החישובים נעשו על בסיס מדד S&P500.

בגרין-בול מצאו כי משנת 1990 עד היום, שוק המניות האמריקאי עלה ב-10 מתוך 16 חודשי ינואר. לעומת זאת, כאשר בוחנים את הממוצע השנתי, הם גילו שב-11 מתוך 16 שנים, שוק המניות הניב תשואה חיובית. התשואה הממוצעת בחודש ינואר, משנת 1990 ועד היום, הייתה 0.59% בלבד, בעוד שהתשואה החודשית הממוצעת של שוק המניות בתקופה זו עמדה על 0.81%. כלומר, תשואת חודש ינואר נמוכה בכ-27% מהתשואה החודשית הממוצעת.

לא רק זאת, אלא שבגרין בול מספרים, כי בתחילת השנה הנוכחית קיבל אפקט ינואר את השם הלא מחמיא "דפקט ינואר", כאשר שוק המניות רשם ירידה חודשית של 2.53%, זאת בהשוואה לממוצע תשואה חודשית של 0.4%, נכון לשבוע לפני תום השנה.

אז מה המסקנה? בבית ההשקעות גרין-בול ממליצים שלא לפעול על פי "אפקטים" שונים בשוק, אלא להשקיע על בסיס פונדמנטלי ולטווח הארוך, ללא ניסיונות לתזמן את השוק על בסיס הטווח הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully