וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורית דאבוש: "שיטת הזיכיונות נכשלה"

ענת קם

12.5.2009 / 17:19

עוד אמרה יושבת ראש הרשות השניה בכנס המי"ל: "אם יוחלט בחוק ההסדרים על יציאה למכרז על ערוץ 10 החלטות מיקוד הרגולציה ישמשו לנו תשתית מקצועית"

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש הביעה תמיכה גורפת במעבר לרישיונות. בכנס תקשורת של המועצה הישראלית לניהול אמרה דאבוש: "שיטת הזיכיונות נכשלה נקודה. אנחנו צריכים לבדוק מה השיטה האחרת שתתן מענה לעניין הזה. יש מודל ישראלי מצליח של yes ו-HOT שעברו לרישיונות והיצירה מקבלת את המקום שלה, יש קנסות והשיטה עובדת. רישיון ייתן אופק כלכלי ויגביר את כלי האכיפה. אם זה יקרה אין לי ספק שמי שיקבל רישיון יעמוד בתנאיו. בנושא של הרישיונות אנחנו חד משמעיים. אנחנו לא רגולטור שמכסה מתחת לשטיח והופך את קוני למל ב-2004 לסוגה עלית. אנחנו חושבים שצריך לחדד את ההגדרות ולא מרוצים ממה שיש על המסך”. בהמשך דבריה חזרה דאבוש על עמדת הרשות השנייה לפיה אם יוחלט בחוק ההסדרים על יציאה למכרז על ערוץ 10 החלטות מיקוד הרגולציה ישמשו תשתית מקצועית למכרז זה.

שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת, הציג שתי בעיות עיקריות במעבר לשיטה זו והן תשלום הביד שזכייניות ערוץ 2 הציעו במכרז ב-2004 שלדבריו הוא כסף שיילך לאיבוד אם המעבר יתבצע ב-2012. הבעיה השניה לדבריו היא המכרז שעתיד להתבצע על אפיק 22 והמותג "ערוץ 2”, שלדבריו הוקם בהשקעה עצומה במשך השנים.

עורכת הדין דוידה לחמן-מסר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לשעבר, הביעה התנגדות למעבר לרישיונות מאחר שלדבריה הסנקציה של החשכת מסך, שתתאפשר ברגע שבעל רישיון לא יעמוד בתנאי הרישיון שלו, אינה ישימה: ”אם אני אחשיך מסך לא יבוא שחקן אחר, רק מכרז יכול להכניס שחקן חדש במקום שחקן שכשל".

חיים שריר, יושב ראש איגוד המפיקים שהשתתף כנציג היוצרים בדיון הפנה אצבע מאשימה כלפי הרשות השניה: "הבעיה היא שלא עומדים במחויבויות ויש רגולטור שלא מצליח. יש ערבויות, יש כלים טובים ויכול להיות שזה לא מספיק. אולי נאמץ את חוק ההגבלים או כמו בארצות הברית שם מחשיכים מסך. אני רוצה לראות ערב אחד של החשכת מסך. כל זכיין יחשוב עשר פעמים לפני הפרה. כל האמירות עד היום הן אמירות סרק, אפשר להגיד חרא רגולטור ואפשר להגיד הכל אבל כל עוד זה החוק זה מה לצריך לעשות ומי שממונה לאכוף זה הרשות השנייה, לא משנה אם זה רישיונות או זיכיונות”.

בדיון עלה גם נושא ברית המועצות, הגוף שיאחד את הרשות השנייה והמועצה לשידורי כבלים ולווין. לחמן-מסר אמרה כי "זה אנאכרוניסטי להרים רשות שמתעסקת בשידורי טלוויזיה כשהתוכן הוא באינטרנט והסלולרי, אנאכרוניסטי להקים רשות שתתעסק בתוכן כשברור לכולם שהטכנולוגיה היא חלק מזה ואנאכרוניסטי לדבר על רישיונות כי אין מי שייקח אותם במודל הקיים חוץ מהשחקנים הקיימים. המהפכה זו התרגשות מוקדמת". לחמן-מסר טענה כי יש להקים רשות תקשורת כוללת ולא גוף שיעסוק בטלוויזיה.

טלי גורן, סמנכ"ל הרגולציה של קשת, סיכמה ואמרה: “צריך להתייחס לשוק התקשורת באופן כולל, לשבת ולדון במצב השוק, כשליו ודרכי פיתרון כדי שלא נמצא את עצמנו עוד שנתיים באותם פאנלים... לא סתם לא בטוח שיהיו שחקנים חדשים כי לעשות טלוויזיה זה מקצוע. זה לא קורה מהרגע להרגע. לא צריך ברשימת המחויבויות תתי סעיפים שמסאבים את הבירוקרטיה. אנחנו גוף שהוציא אבסולוטית ב-2007 יותר מכפי שהתחייבנו, זו עובדה”.

יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
רישיון ייתן אופק כלכלי ויגביר את כלי האכיפה. נורית דאבוש/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו
דוידה לחמן מסר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
המשנה ליועץ המשפטי לשעבר, דוידה לחמן מסר/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אילן טוביהו. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
גיל שרון דוד אבנר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מנכ"ל פלאפון גיל שרון ומנכ"ל פרטנר דוד אבנר/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אילן ישועה יונה ויזנטל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מנכ"ל וואלה! אילן ישועה וסמנכ"ל התוכן של yes יונה ויזנטל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יפה ויגודסקי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית יפה ויגודסקי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יורם מוקדי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
סמנכ"ל קשרי ממשל ב-HOT יורם מוקדי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שאול מגנזי. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
משנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
טלי גורן. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
סמנכ"לית רגולציה בקשת טלי גורן/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
חיים שריר. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יושב ראש איגוד המפיקים חיים שריר/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מודי כידון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
יושב ראש איגוד חברות הפרסום מודי כידון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עוזי פלד. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
מנכ"ל טלעד לשעבר עוזי פלד/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שר התקשורת משה כחלון. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
שר התקשורת משה כחלון/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully