וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוני עתידה לפטר עשרת אלפים עובדים ברחבי העולם

9.4.2012 / 11:02

ענקית האלקטרוניקה תצמצם כ-6% מכוח העבודה העולמי שלה. סוני מתמודדת בימיים אלה עם הפסדים כבדים וברבעון השלישי הפסידה החברה 159 מיליארד ין (2.1 מיליארד דולר)

ענקית האלקטרוניקה היפנית סוני תפטר 10,000 עובדים בכל העולם - כך פירסם היום העיתון "ניקיי". לפי הדיווחים 5,000 עובדים יפוטרו כתוצאה מארגון מחדש של היחידה שעוסקת בייצור כימי ופאנלים בינוניים. דובר מטעם החברה סירב להגיב לדברים.

מדובר בכ-6% מכוח העבודה של החברה, שמעסיקה יותר מ-168 אלף איש. מניית החברה עלתה במסחר ביפן ב-0.6% לאחר פרסום הדיווחים על תוכנית הקיצוצים. ואולם בשוק עדיין סקפטים לגבי תפקודה של סוני ואנליסטים אומרים כי זה רק תיקון זמני במניה. "זה לא יעזור לחברה להתמודד עם בעיותיה האמיתיות, כמו עסקי הטלוויזיה השוקעים", אמר לבלומברג מיצו שימיצו, אנליסט מחברת קוסמו.

הענקית היפנית מתמודדת בימיים אלה עם הפסדים כבדים וברבעון השלישי הפסידה החברה 159 מיליארד ין (2.1 מיליארד דולר) - הפסד הגבוה בהרבה מתחזיות אנליסטים. בנוסף, החברה פירסמה בפברואר כי היא צופה הפסד של 220 מיליארד ין (2.9 מיליארד דולר) בשנת הכספים שהסתיימה במארס, זאת לעומת תחזיות קודמות להפסד של 90 מיליארד ין.

בחודש שעבר נכנס לתפקיד המנכ"ל קאזואו היראי במקומו של הווארד סרינגר, שינסה להתמודד עם שערו הגבוה של הין והפגיעה של כושר הייצור של החברה לאחר שמפעלים שלה בתאילנד נפגעו כתוצאה מפגעי מזג האוויר. סוני הודיעה בדצמבר כי תמכור את חלקה בחברת בת משותפת שלה עם סמסונג ותוותר על עוד חלק ביכולת הייצור שלה, בתקופה בה מיקור חוץ הפך לנורמה בעולם הייצור. סוני הודיעה כי תמכור 50% בנתח שלה ביצרנית שבבעלות משותפת, S-LCD, לסמסונג הדרום קוריאנית תמורת 939 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully