וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר פותח שוק הבשר ו-20% ממוצרי החלב ליבוא

אילנית חיות

23.4.2014 / 14:21

בין הצעדים שכבר אושרו ע"י שרי ההאוצר, החקלאות והכלכלה: ביטול או הפחתות מכסים על יבוא עגלים, בשר טרי, גבינות קשות, יוגורט ושמנת בהיקף של אלפי טונות בשנה

משרד האוצר הודיע היום (ד') על צעד נוסף שעתיד להיטיב עם הצרכן ולהוריד מחירים. האוצר יפתח ליבוא מחו"ל את שוק הבשר ו-20% ממוצרי החלב, במטרה להגביר את התחרות בשוק ולהביא להורדת מחירים.

המהלכים אושרו על-ידי שר האוצר, שר החקלאות ושר הכלכלה ויובאו לאישור הממשלה בשבועות הקרובים.

בין הצעדים עליהם הוחלט ניתן למנות את ביטול המכס על יבוא עגלים ופתיחת מכסה משמעותית פטורה ממכס ליבוא בשר טרי, פתיחת מכסות יבוא פטורות ממכס בגבינות קשות, יוגורט ושמנת בהיקף של אלפי טונות בשנה, המהוות כ-20% מסך הצריכה של מוצרים אלה בשוק החלב.

"הצוות בחר להתמקד במוצרי החלב והבשר אשר מהווים למעלה מ-17% מהוצאות משפחה על מזון שעומדות על כ-2,251 שקל בממוצע חודשי", נמסר מהאוצר. "שווקים אלה מאופיינים במחירים גבוהים ביחס לעולם אשר נובעים מכשלי שוק, ממכסי יבוא ומדרישות רגולטוריות כגון כשרות ובהיעדר תחרות במספר מקטעים המרכיבים את שרשרת הייצור של חלב ובשר בקר".

השאלה המרכזית היא האם ביטול המכס יגולגל לצרכן או שמא הוא יישאר כ"שומן עודף" אצל היבואים. עד כה הניסיון בשוק מעיד שהטבות רבות בדמות הטבת מכס לא גולגלו בסופו של דבר לצרכן. בהקשר זה מדגישים היום באוצר כי "יגובש מנגנון חדש לחלוקת מכסות בכדי להבטיח שההטבה אכן תגיע לצרכן, ותעודד הבאת מוצרים זולים יותר לצרכן הסופי. יינקטו צעדים להגברת התחרות בשוק המקומי הכוללים מסלול תמיכה, שיופעל ע"י משרד הכלכלה, במחלבות מקומיות אשר יגדילו את היקף ומגוון המוצרים שהן מייצרות ותינתן תמיכה להתייעלות במגזר החקלאי".

במסגרת המהלך יתמוך האוצר בתעשייה המקומית בתהליך ההסתגלות לשינוי. כך, למשל, האוצר יקצה כ-25 מיליון שקל בשנה לענף הבקר במרעה והסברה בנושא ההבדלים בין שיווק בשר טרי לקפוא, ויוקצה תקציב נוסף של 45 מיליון שקל לתמיכה בענף המפטמות על מנת לאפשר להן להסתגל לשינויים בשוק.

  • עוד באותו נושא:
  • ייבוא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully