וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית ויסקונסין החדשה יוצאת לדרך: כוללת שורה של הקלות לטובת משתתפים מבוגרים, חד הוריות, עולים ונכים

עידו סולומון

1.8.2007 / 16:35

כמו כן תתאפשר הגדלת מספר המובטלים שיחויבו להשתתף בתוכנית



התוכנית החדשה להשבת מקבלי גמלאות קיום למעגל העבודה יוצאת היום לדרך. התוכנית שכינויה "אורות לתעסוקה", מכילה שורה של הקלות משמעותיות בתוכנית מהל"ב - הידועה בשם "ויסקונסין".



ההקלות יפעלו לטובת משתתפים מבוגרים, אמהות חד הוריות, עולים ונכים, ויאפשרו גם הגדלת מספר המובטלים שיחויבו להשתתף בתוכנית.



התוכנית החדשה "אורות לתעסוקה" יוצאת כפיילוט ומיועדת, בראש ובראשונה, לצעירים מתחת לגיל 45 שבאמצעות שירותים "תומכי עבודה" ניתן להחזירם אל שוק העבודה.



התוכנית כוללת מגוון של שירותים תומכי עבודה כמו הכשרה ולימוד מקצוע, סיוע בפתיחת עסק עצמאי, סיוע בהסעות לעבודה ומציאת סידור לילדים.



בני 45 ומעלה, משוחררים מהתוכנית. באופן מעשי הם עוברים לתוכנית של שעה בשבוע, כאשר לקראת סוף ספטמבר יעזבו את המרכזים ומספר ימים לאחר מכן יקלטו בשירות התעסוקה.



מהלך זה נדרש על מנת לאפשר לביטוח הלאומי לבצע את ההעברה מבלי שייפגעו זכויותיהם של המשתתפים בקבלת הגמלה. בתקופת המעבר יקיים שירות התעסוקה פיקוח צמוד על זכויותיהם של המשתתפים.



בעלי צרכים מיוחדים, בהם עולים, נכים, בעלי ותק רב בתוכנית, ואקדמאים, יטופלו בתכנית רק כאשר יהיו למפעילי התכנית כלים מתאימים להעניק להם את הטיפול המתאים. עד אז תוכניתם תכלול שעה אחת בשבוע בלבד.



מי שישוחררו מהתכנית יוכלו ליהנות מהשירותים שמעמידה התוכנית. יודגש כי בני 45 ומעלה, אשר יוצאו מן תוכנית "אורות לתעסוקה" ויועברו לשירות התעסוקה, יוכלו לקבל שירותים - על בסיס וולונטרי - גם מן המרכזים של התכנית החדשה.



התוכנית החדשה בנויה על תמרוץ המפעילים לשלב את המשתתפים בעבודות איכותיות. המפעילים מתוגמלים על הצלחתם בהשמה בעבודה איכותית לתקופה ארוכה. המטרה היא לפתוח בפני המשתתפים אופק תעסוקתי ארוך טווח שמאפשר קידום בשכר ובתנאים.



סגן רוה"מ ושר התמ"ת, אלי ישי, ציין כי מנקודת מבטו זהו יום היסטורי וחשוב לאוכלוסיית המובטלים מקבלי הגמלאות, וזהו פתח של תקווה אמיתית לפרנסה ולתעסוקה בכבוד.



"משרד התמ"ת לא יחסוך במאמצים להמשיך ולייעל את השיטה הקיימת ולהביא לידי שילוב מוצלח ונכון בין המשתתף למרכזים בדרך למציאת עבודה ופרנסה", אמר ישי.



"לפנינו שתי משימות חשובות. האחת, לצמצם בחקיקה את הענישה הבלתי מידתית כפי שהיתה קיימת עד היום. השנייה היא ביטול באופן מוחלט של הקשר בין תגמול המרכזים לבין שלילת הגמלה. זאת למרות שחשוב לציין שאחד ההישגים החשובים של התוכנית החדשה הוא שהתגמול, רובו ככולו, נשען על השמות ולא על שלילות", אמר ישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully