וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכנתא "הזולה" של המזרחי-טפחות - רק אצל ג.יפית

רם דגן

31.10.2007 / 22:29

הקמפיין החדש של בנק המזרחי-טפחות משווק משכנתא בריבית נמוכה במיוחד - 3.58%; מתברר שהערה קטנטנה מציינת שמדובר בהבטחה לתקופה של שנה בלבד, כאשר משכנתאות לוקחים ל30-20 שנה



מתברר שלא כדאי להאמין לכל מסר שיווקי. אתמול השיק מבצע משכנתאות חדש שבו הוא מציע משכנתא בריבית נמוכה במיוחד של 3.58%. משכנתא בריבית כזו מיד מעוררת עניין אצל הלקוחות הפוטנציאלים ואצל מי שנמצא בהליך נטילת משכנתא, שכן האטרקטיוויות שלה גבוהה - חיסכון של 1% במשכנתא של 100 אלף דולר ל-20 שנה מתבטא ב-2,500 שקל בשנה. אלא שלמי שמנסה גם לקבל את המשכנתא מתברר שהריבית הנמוכה שמבטיח המזרחי היא רק לשנה אחת בלבד. כלומר, מדובר בהטבה של כ-120 שקל בשנה (בחלוקה לעשרים שנה). וזוהי כבר הטבה מזערית.

הניסיון של המזרחי לשווק את הריבית כאילו היא רב שנתית נראה גם בהודעות לעיתונות שהופצו לקראת תחילת המבצע שלשום. בהודעות לא צויין אפילו פעם אחת כי הריבית הנמוכה היא רק לשנה אחת. גם בסרטון הפרסומי, שבו משתתפת ג.יפית, ממשיך מזרחי טפחות להצניע את העובדה שהריבית האטרקטיווית ניתנת לתקופה מוגבלת בלבד. במהלך הסרטון הקצר מרצד על המסך המספר 3.58%, כאשר ג.יפית מסבירה שהבנק מציע משכנתאות בריביות נמוכות. את ההבהרה שמדובר במבצע לזמן קצר בלבד שומרים בבנק לכוכבית שמופיע לקראת סוף הסרטון. הכוכבית הזערורית מופיעה גם באתר האינטרנט של הבנק.

את המשפט "לוקחים משכנתא ונהנים מריבית נמוכה של 3.58% בלבד", מדגישים במזרחי באותיות שחורות ובולטות. השורה של הכוכבית? אותה תמצאו באותיות קטנות וחיוורות בתחתית עמוד האתר.



לקוחות שהתקשרו אתמול למוקדי השירות של הבנק הופתעו לשמוע כי הבנק מתחייב להעניק את ההלוואה בריבית הנמוכה רק למשך תקופה של שנה. הריבית שמציע המזרחי-טפחות במבצע החדש מורכבת מריבית גיוס המקורות הממוצעת של בנקי המשכנתאות בישראל, שמתפרסמת בידי בנק ישראל, בתוספת של 0.75%. למרות הרושם שעלול להיווצר אצל מי שצופה בפרסומות או באתר האינטרנט של מזרחי טפחות, בשורה התחתונה הריבית שמציע מזרחי טפחות היא ריבית משתנה ודי ברור שבשנה הבאה הריבית תהיה יקרה יותר.



המבצע אמור לתת איזשהו מענה למאבק שהתפתח בחודשים האחרונים בשוק המשכנתאות המתעורר. את האש הצית בנק דיסקונט, שבתחילת הרבעון השלישי של השנה יצא במבצע משכנתאות, שבו התחייב להעניק ללקוחות שיפתחו חשבון ויפקידו משכורת חודשית של לפחות 4,000 שקל משכנתא בריבית נמוכה (מבצע הסבסוד). בשבועות הראשונים של המבצע שיווק דיסקונט, שנותן את ההלוואות באמצעות דיסקונט למשכנתאות, הלוואה בריבית צמודת מדד וקבועה של 3.7%-3.6%. כתוצאה מהמבצע הצליח דיסקונט להגדיל את נתח השוק שלו באופן דרמטי בתוך שלושה חודשים מ 5.8% ביולי ל 19.1% בסוף ספטמבר.



ההערכה היא כי אחד הנפגעים הראשיים של המבצע של דיסקונט הוא המזרחי-טפחות, שעם נתח שוק של יותר מ 30% נחשב לבנק הגדול ביותר בתחום המשכנתאות, על אף שחלקו במערכת נאמד ב-9.5% בלבד.



מהמזרחי-טפחות נמסר בתגובה: הפרסום בטלוויזיה מפנה למוקד טלפוני של הבנק שבו נמסר לפונים כל המידע, הן על המסלול של ההצעה הספציפית שמופיע בפרסומת והן על הריביות בשאר המסלולים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully