וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דב אלפון: "מתוך 100 מיליון בלוגים בעולם - רק כ-30 מיליון פעילים"

מעיין כהן

26.2.2008 / 8:56

יון פדר, עורך ynet, בכנס איגוד האינטרנט: "ויקיפדיה תיהפך ללווייתן גדול וקשיש, לא מעודכן ולא רלוונטי"



"גם בקרב המבקרים החריפים ביותר של ווב 2.0, אף אחד לא טוען שהוא ייעלם. ובכן, שמי הוא אף אחד" - כך פתח היום את דבריו דב אלפון, העורך הנכנס של עיתון "הארץ", בפאנל "ווב 3.0, 2.0, 1.0 ניסיון" בכנס איגוד האינטרנט 2008, שערך איגוד האינטרנט בכפר המכביה ברמת הגן.



לדברי אלפון, מספר הבלוגים ה"מתים" (בלוג שלא עודכן 30 יום) שיש כיום הוא 102 מיליון, לעומת 28 מיליון בלוגים פעילים. לדבריו, "הבלוגים המתים ימשיכו להסתובב בחלל כמו לוויינים מתים. אומרים לי שרשתות חברתיות או אתרים כמו טוויטר הם הבלוגים החדשים. ההמצאות האלה חביבות, אך בעיני אינן קשורות לתוכן גולשים. אני רואה בזה פיתוח סקסי של ICQ. מה שמכונה ווב 2 או ווב 3, איננו אלא סוג של כרטיס נוכחות צעיר ורענן, עם הרבה מאוד משחקים.



"קארל מרקס כבר הסביר לנו שלכל תופעה יש הסבר כלכלי. ואכן, בכל תחקיר ובכל בדיקה, ובכל פעם שאתם שואלים את עצמכם שאלה - 'פולו דה מאני'. לכן, כשאתם קוראים שווב 2.0 הוא העתיד, אתם צריכים לבדוק מי הדובר ומהו האינטרס שלו. הכסף הכבד באינטרנט, שימשיך למשוך משקיעים, הוא עדיין חברות שאנחנו מזהים עם ווב 1.0. לסיכום: ווב 2.0 גוסס, ווב 3.0 הוא סוג של ICQ מפותח, שהוא המצאה של ווב 1.0".



יון פדר, עורך ynet, אמר בפאנל כי "הצלחתה של טכנולוגיית תקשורת כלשהי מותנית בכך שהיא עונה על דחף אנושי קיים. אם נסתכל על אתרים כמו מייספייס או פייסבוק, הם מתבססים על האופן שבו אנחנו מקיימים את הקשרים החברתיים שלנו מאז ומתמיד. האדם הקטן שיש לו צורך להותיר את חותמו בעולם וכותב 20 מונחים לוויקיפדיה - האם בעוד חמש שנים עדיין יהיה לו את אותו הצורך? אני לא בטוח.



"אני חושב שוויקיפדיה היא מוצר שייאבד את הלחלוחית ונקבל לוויתן גדול וקשיש, לא מעודכן ולכן לא רלוונטי, כי אין מאחוריו ישות עסקית שכל הזמן מניעה את הגלגל הזה וגורמת לו להיות עירני ופורה. אנחנו רואים תופעות דומות באתרי ווב 2 אחרים. פייסבוק מאבד גולשים, וחלק גדול מהתוכן באתרי תוכן הגולשים של הווידאו הוא ממקורות ממוסדים.



"הדבר החשוב ביותר שעשה ווב 2.0 הוא לא תוכן גולשים, אלא הקהילתיות. לכל אחד יש צל וירטואלי, ולחלקנו יש כמה צללים. המרכיב הקהילתי נמצא בתחילת דרכו, והוא יילך ויתעצם למקומות שאני אפילו לא יודע לצפות אותם".



משתתפים נוספים בפאנל הם אלון הסגל, חוקר ומומחה בעסקים מקוונים, ורנית זקצר, סמנכ"ל טכנולוגיות מטריקס. את הפאנל הנחה שיזף רפאלי, העומד בראש המרכז לחקר המידע באוניברסיטת חיפה. רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי, ציין כי שנה לאחר העברת רישום שמות המתחם למודל מבוסס רשמי משנה, "בסוף 2007 יותר מ-80% משמות המתחם החדשים נרשמו באמצעות רשמים מוסמכים".



לדבריו, בסוף 2007 מספר השמות הרשומים תחת סיומת il, היה כ-114 אלף לעומת כ-91 אלף בסוף 2006. קצב גידול רישום שמות חדשים היה 50% לעומת קצב גידול של 18% ב-2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully