וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנדי זלצמן - מועמדו של שאול מופז - נבחר לתפקיד מנכ"ל נמל חיפה

אבי בר-אלי

10.6.2008 / 16:47

הבחירה - על אף ביקורת התנועה לאיכות השלטון נגדו



מנהל נמל חיפה לשעבר, מנדי זלצמן, נבחר לפני דקות אחדות לתפקיד מנכ"ל חברת נמל חיפה - כך נודע ל-TheMarker. שלושת חברי ועדת האיתור החליטו להמליץ על מועמדותו לתפקיד, וזו תובא כעת לאישור דירקטוריון הנמל. זלצמן, אשר נהנה מתמיכת גורמים פוליטיים בחיפה ובקריות ומתמיכה שקטה מצד עובדי הנמל, היה מועמדו של שר התחבורה, שאול מופז, לתפקיד לאחר פסילת מועמדותו של מתאם הפעולות בשטחים, האלוף יוסף מישלב.



זלצמן כיהן כמנהל נמל חיפה עד יישום הרפורמה בנמלים בשנת 2005 - והפסיד במכרז לתפקיד מנכ"ל חברת הנמל לעמוס עוזני. ההפסד במכרז היה על רקע התנגדות התנועה לאיכות השלטון למועמדותו, בטענה (שהוכחשה) כי במהלך כהונותיו בתפקיד, סבל נמל חיפה מפרשות של מינהל בלתי תקין, פגיעה בטוהר המידות וליקויים בניהול ובפיקוח, לרבות שכירת שירותי חוקר פרטי נגד אחד מעובדי הנמל. למרות שלא מונה לתפקיד מנכ"ל הנמל, נותר זלצמן כעובד משרד התחבורה, והמשיך לקבל את שכרו אף שלא עבד בפועל - עד שפוטר מתפקידו באופן סופי רק בינואר 2008.



120 מועמדים הגישו מועמדותם לתפקיד מנכ"ל חברת נמל חיפה לפני כחודשיים - עם התפטרותו של עמוס עוזני מתפקידו. המועמדים הסופיים לתפקיד נשלחו השבוע למבחני הערכה במכון קינן-שפי. ואולם, כפי שנחשף ב-MarkerWeek, יהוו תוצאות המבחנים רק 10% מהציון הסופי שיקבע את זהות המנכ"ל הבא בנמל - בעוד ל"התרשמותם" של חברי וועדת האיתור ניתן משקל של כ-75%.



בתוך-כך, חלו בימים האחרונים במפתיע שינויים במבנה וועדת האיתור לתפקיד, בראשות יו"ר דירקטוריון החברה, בן-ציון סלמן. שניים מבין ארבעת חברי הוועדה - חאתם דאוד ועו"ד בשאייר פאהום-ג'יוסי - החליטו לפרוש מן הוועדה. תחתם מונתה עורכת-הדין הצעירה עופרי אלרון, המכהנת כדירקטורית בנמל מזה שבועות ספורים בלבד. בשלב זה מונה וועדת האיתור שלושה חברים בלבד. יש לציין, כי רק בחודש שעבר פורסם דו"ח מבקר המדינה אשר ביקר בחריפות את הליכי מינויו של המנכ"ל הקודם לתפקיד, עמוס עוזני, את אי-הסדרים לכאורה בהליכי מינוי שדרת הניהול בנמל חיפה, ואת הזיקה הפוליטית להליכים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully