וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהונתן קלינגר: הספקיות מתעדפות את מהירות האינטרנט ובכך מרמות את הלקוחות

אמיתי זיו

22.2.2010 / 16:22

היועצת המשפטית של משרד התקשורת: הצרכן צריך לדעת מה עושה הספקית, אך ניהול תעבורה אינו פסול



"צריך פתרון לאומי, כך שאם אני משלם על מהירות של 5 מגה לאינטרנט, אני אקבל 5 מגה ולא אהיה חלק מאיזשהו תעדוף" - את הדברים אמר עורך הדין יהונתן קלינגר בפאנל על נייטרליות רשת בכנס איגוד האינטרנט.



את הפאנל הנחה ד"ר נמרוד קוזלובסקי שהשווה את רשת האינטרנט לכביש: "האינטרנט זו אוטוסטרדה - זו אנלוגיה נדושה, אבל אנחנו כאן נדבר על איזה כביש אנחנו רואים לנגד עיננו - כביש אגרה או לא? האם יש בו נתיב לתחבורה ציבורית? והאם יש בו מגבלת מהירות?”.



קלינגר הציג בפתח דבריו מחקר שערך והוכיח כי ספקיות האינטרנט בישראל, 012 סמייל ונטוויז'ן מבצעות תעדוף של מידע באינטרנט של הלקוחות שלהן. על הדברים הגיבה נגה רובינשטיין, היועצת המשפטית של משרד התקשורת: "עמדתי היא שהצורך לנתח תעבורה ולנהל אותו על ידי ספקיות האינטרנט הוא לא צורך פסול. אני חושבת שצרכן צריך לדעת מה עושה ספקית ה-isp שלו, אבל ניהול תעבורה אינו פסול כל עוד לא עושים בו דברים אסורים”. רובינשטיין הזכירה את מקרה סלקום והבהירה: "כאן אין שאלה. אסור לחברת סלולר לכלול סעיפים בחוזה שלה שמאפשרים הגבלה של voip”. עוד היא אמרה כי תמריץ גדול לנייטרליות רשת הוא תחרות בתחום התשתיות שיגיע מפיתוח שוק סיטוני בתקשורת הקווית בישראל.



גם יורם מוקדי, סמנכ"ל הרגולציה של , נכח בפאנל והסכים שמגיע לספקיות האינטרנט לנטר את הרשת: "ברור שזכות הספק וחובתו לנטר את התעבורה אצלו כדי שהוא יוכל ליצור אופטימזציה". מוקדי העלה נקודה נוספת באשר לאיכות התעבורה בישראל - "יש כבל אחד יחיד שנקרא מד-1 שהוא מחבר את ישראל לעולם - זה הצינור האמיתי וצריך לראות איך מסדירים אותו. אולי מדינת ישראל היתה צריכה לסלול גם כבל כזה שיאפשר לנו לגלוש באיכות". מוקדי הדגיש ש-hot אינה מתערבת בגלישה על בסיס התשתית שלה וקרא להחיל כללים דומים על רשתות הסלולר שהפכו למעשה לספקיות אינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully