וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבוגרי הטכניון ואוניברסיטת תל אביב יתרון בקבלה לעבודה בחברות היי-טק"

חיים ביאור

8.4.2010 / 7:02

השכלה גבוהה



>> הניסיון הקודם בעבודה הוא מורה הדרך הטוב ביותר להצלחה בתפקיד בארגון, ואולם בענף ההיי-טק גם ללימודים הפורמליים חשיבות רבה במסלול הקריירה, במיוחד בתחילתו - כך אומרת מנכ"לית חברת ההשמה ג'ובאינפו, אילנה אחימאיר.

לדבריה, סוג מוסד הלימודים הוא משמעותי ביותר בקבלה לעבודה. מדובר בתפקיד הראשון, וזהו משתנה קריטי - גם אם לא יחיד - המשפיע על כמות הצעות העבודה שהבוגר יקבל. בהמשך השנים, חשיבותו של מוסד הלימודים פוחתת, אם כי יש חברות שיבחנו את סוג מוסד הלימודים שאותו סיים המועמד לעבודה. בכל מקרה, מאחר שהתפקיד השני אותו יקבל העובד נקבע תמיד על פי הצלחתו במילוי התפקיד הראשון, היתרון הראשוני שמקנה מקום הלימודים הוא חשוב.



"קיים יתרון ניכר לאוניברסיטאות על פני המכללות, אך לא כל האוניברסטאות שוות בפני תעשיית ההיי-טק", אומרת אחימאיר. לדבריה, בין האוניברסיטאות ישנו יתרון ברור לטכניון, לאוניברסיטת תל אביב, אוניברסיטת בן גוריון ולאוניברסיטה העברית. בין המכללות זוכות מכללת תל אביב, המרכז הבינתחומי בהרצליה, המכון הטכנולוגי חולון ולעתים גם מכללת נתניה לעדיפות על פני אחרות. יש חברות היי-טק המעניקות עדיפות לבוגרים של מכללות טכנולוגיות על פני בוגרי אוניברסיטאות בר-אילן וחיפה.



באשר ללימודי mba, אחימאיר אומרת כי עבור מי שבונה קריירה בתחומים בעלי אוריינטציה עסקית, תואר mba הוא משתנה חשוב מאוד בדף קורות החיים, גם אם הוא סיים תואר ראשון במינהל עסקים. לעתים תואר mba מהווה דרישת סף למשרות מסוימות, במיוחד בתפקידם בכירים, כמו סמנכ"לים. לעומת זאת, בתחומים הטכנולוגיים ה"חמים", כמו מדעי המחשב והנדסת מחשבים או הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, יש יתרון לתואר שני בתחומי הלימוד על פני תואר mba.



"אחד היתרונות להצלחת מסלול ה-mba הוא רשת הקשרים (networking) התעסוקתיים של בוגריו", אומרת אחימאיר. מבחינה זו, למסלול ה-mba של המרכז הבינתחומי בהרצליה יתרון על פני שאר המוסדות בישראל. אחריו ניצבים הטכניון (מסלול ממוקד בתעשיית ההיי-טק), אוניברסיטת תל אביב ומסלול ה-emba (מסלול למינהל עסקים לבכירים) באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת חיפה". היא מציינת שמועמדים שהם בוגרי אחת האוניברסיטאות המובילות בעולם, כמו הרווארד, nyu וקיימברידג', הם מבוקשים מאוד וסיכוייהם להשתלב בתחום העסקים גבוהים.



באשר ללימודי תעודה, לדברי אחימאיר, אלה יספיקו לתפקידים כמו אנשי מערכת או תשתיות, ל-dba ולעתים גם בתחום הטמעת מערכות מידע. גם בתחום המתפתח של שיווק באינטרנט, אפשר להסתפק בניסיון ובהכשרה ספציפית של seo ושיתופי פעולה, וכן בתחום השיווק המקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully