וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הסופר אנג'לים הראשונה בישראל יוצאת לדרך

מאת גיא גרימלנד

21.10.2010 / 6:57

בלעדי הקרן בהיקף של 25 מיליון דולר היא תולדה של שותפות בין סטארט-אפ פקטורי, יתיר ונצ'רס וחממה אמריקאית. היא צפויה לבצע 40 השקעות ראשונות בסטארט-אפים בתחילת דרכם



>> בניגוד לארה"ב, בישראל לא היתה עד היום קרן הון סיכון שהשקיעה בחברות רק בשלב הסיד. כשלסטארט-אפ יש רק מצגת או אב טיפוס ראשוני. בימים אלה מוקמת בישראל קרן הון סיכון חדשה, המכונה super angel seed fund, היקפה של הקרן הוא 25 מיליון דולר, כשרוב מהכסף כבר גויס. קהל היעד הן חברות מתחום האינטרנט, והטלקום בשלב הסיד.

בארה"ב הוקמו בשנים האחרונות כמה קרנות הון סיכון קטנות, בהיקף של מאות אלפי דולרים עד עשרות מיליוני דולרים, המכונות micro venture capital funds או super angel seed funds. קרנות אלה משקיעות בחברות אינטרנט ואפליקציות בסכומים נמוכים - אם הן מתפתחות היטב בשנה הראשונה הן יכולות לגייס מקרנות הון סיכון שמשקיעות בשלבים מתקדמים יותר.



הקרן הישראלית היא תולדה של מיזוג בין סטארט-אפ פקטורי, קבוצת אנג'לים המשקיעה בחברות סטארט-אפ ישראליות ובין קרן יתיר ונצ'רס, המנוהלת על ידי אבי דומושביצקי וסני סנילביץ'.



הצלע השלישית בקרן היא plug and play tech center, שאותה ניתן לכנות "חממה לסטארט-אפים" השוכנת בעמק הסיליקון.



היקף ההשקעה בכל חברה צפוי להיות עד 500 אלף דולר. כל החברות שבהן תשקיע הקרן יקבלו משרדים בבניין אחד. התוכנית היא להשקיע ב-40 חברות סטארט-אפ ישראליות בשלב הסיד. לסיים את הקשר עם 26-27 חברות בשלב מוקדם, וליצור תשעה אקיזטים בטווח של 4 עד 10 מיליון דולר (עם היקף אחזקות של 45% מהחברה); שלושה אקזיטים בהיקף של 20 עד 40 מיליון דולר (עם היקף אחזקות של 30%); ואקזיט אחד או שניים של 40 עד 100 מיליון דולר (עם היקף אחזקות של 20%-25%). הקרן מקווה להרוויח עד 120 מיליון דולר על ההשקעות בחברות.



plug and play tech center היא חממה בקליפורניה עם שישה מרכזים בעמק הסיליקון ועוד כמה מרכזים באיטליה, ספרד, קנדה וסינגפור. עד היום 260 חברות סטארט-אפ מומנו על ידה.



מנהלי הקרן החדשה הם דומושביצקי, לשעבר שותף בקרן באטרי והיזם של רדנט (סיברידג') שנמכרה לסימנס; סנילביץ', מנהל קמפיין האינטרנט של ראש הממשלה בינימין נתניהו ב-2009 ויועצו הטכנולוגי; ועופר אריאלי, מייסד ושותף בקרן ההשקעות הראשונה של סטארט-אפ פקטורי. אליהם יצטרף סעיד עמידי, מייסד ומנכ"ל plug and play tech center.



סנילביץ' אמר ל-themarker כי הקרן מתכננת לגייס אנג'לים ושותפים נוספים מלבד אלה שכלולים כבר בסטארט-אפ פקטורי. לדבריו השאיפה היא שרוב חברות הסטארט-אפ יתמקדו במשרדי הקרן בהוד השרון ובמידת הצורך תהיה אפשרות לעבור למשרדי החממה האמריקאית בקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully