וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבמ רוכשת את חברת הסטארט אפ הישראלית יוניקורן תמורת כ-10 מיליון דולר

גיא גרימלנד

9.5.2006 / 12:59

בחברה הושקעו כ-20 מ' ד'; המפסידות הגדולות בעסקה הן ג'רוזלם גלובל ונצ'רס ובנק אוף אמריקה; החברה הוקמה ע"י היזם צבי שרייבר שמכר בעבר את טריידיום לחברת ורטיקל-נט תמורת 478 מ' ד'



יבמ העולמית רכשה את חברת הסטארט אפ הישראלית יוניקורן סולושנס (Unicorn Solutions), הרשומה בניו יורק ומפעילה מרכז מחקר ופיתוח בירושלים. יבמ סירבה לחשוף את פרטיה הכספיים של העסקה, אך ל-TheMarker נודע כי ככל הנראה מדובר בסכום הקרוב ל-10 מיליון דולר.



28 עובדי הפיתוח של יוניקורן בירושלים יצטרפו למעבדות המחקר והפיתוח של יבמ בישראל. לא מדובר בעסקה מוצלחת למשקיע ביוניקורן - בחברה הושקעו עד כה כ-20.3 מיליון דולר ממספר קרנות הון סיכון והמשמעות היא ברורה: החזר תשואה שלילי למעורבים בעסקה. המפסידות הגדולות הן קרנות ההון סיכון ג'רוזלם גלובל ונצ'רס ובנק אוף אמריקה, שהיו המשקיעות הגדולות יותר בסבבים השונים. שאר המשקיעות הן: קרן ההון סיכון אפרופוס (Apropos IT Ventures), יזראל סיד, מריאד פרטנרס סיד ואינטל קפיטל יזראל סיד.



יוניקורן הוקמה בידי צבי שרייבר, שמשמש כמנכ"ל החברה. יוניקורן מפתחת ומוכרת תוכנות להאחדת המידע הארגוני, המאוחסן במאגרי מידע ובפורמטים שונים. הפיתרון של יוניקורן נועד לסייע לארגונים גדולים שהוקמו בעסקות מיזוגים ורכישות, ויש להם סוגים שונים של תשתיות תוכנה ומסדי נתונים שאינם מתקשרים. כתוצאה מכך החטיבות החדשות מתקשות להחליף ביניהן מידע ולאחד אותו.



החברות השולטות בשוק מסדי הנתונים - כמו סאפ ואורקל - מספקות רק פתרונות חלקיים לבעיה.
שרייבר נחשב לאחד היזמים הבולטים שקמו בשנים האחרונות בהיי-טק המקומי. הוא מכר את החברה הקודמת שהקים, טריידיום, לחברת ורטיקל-נט תמורת 478 מיליון דולר במניות. את טריידיום, שפיתחה תוכנה לזירות מסחר בין עסקים, הקים שרייבר עם שותפו זאב לדרמן. מכירתה של טריידיום הושלמה בתחילת מארס 2000, ימים ספורים לפני תחילת ההתמוטטות של מניות האינטרנט בבורסה, וכאשר ורטיקל-נט נסחרה לפי שווי של 11 מיליארד דולר. מאז קרסה מניית ורטיקל-נט. באמצע 2001 היא סגרה את שלוחת טריידיום בירושלים ופיטרה את עובדיה.



זו הרכישה השנייה של יבמ בשנה האחרונה של חברת תוכנה המפעילה מרכז פיתוח בירושלים, לאחר שמוקדם יותר רכשה יבמ את חברת iPhrase וצירפה גם את עובדיה למעבדות המחקר והפיתוח שלה בישראל.



יוניקורן היא חברת התוכנה ה-18 הנרכשת על ידי יבמ מאז שנת 2001.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully