וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש: סכנה במוצרי טבעול, עוף טוב וצבר

דפנה לוצקי ורוני לינדר-גנץ

18.7.2007 / 13:30

במהלך פשיטה על מחסן חברת בת של אסם, בעקבות תחקיר אמנון לוי, נמצאו מוצרים שהופשרו והוקפאו בשנית. אסם סגרו המחסנים מיידית

המחסן המרכזי של חברת אסם בפתח תקווה נסגר הבוקר בעקבות תחקיר של תוכנית הטלוויזיה "שומר מסך" עם אמנון לוי בערוץ 10. בפשיטה של השירותים הוטרינריים נחשף כי מוצרים רגישים שאמורים היו להיות מוקפאים ומצוננים, עמדו במשך שעות בשמש, הופשרו והתחממו.

במהלך הפשיטה הושמדו מוצרים במשקל של 2.5 טון. החשש הוא כי צרכנים צרכו מוצרים שהופשרו והוקפאו בשנית וכלל אינם מודעים לכך.

מדובר במוצרים של חברת אסם ועוף טוב: שניצלים, עופות, בשרים, נקניקים, פסטרמה, סלטי חומוס וחצילים ועוד. בין המותגים שאוחסנו בתנאים הקשים: טבעול, סלטי צבר ועוף טוב, מוצרים שהמחסן אחראי גם להפצתם.

במהלך הפשיטה התגלה כי מוצרים קפואים שהיו אמורים להיות שמורים בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות ומוצרים מצוננים שהיו אמורים להיות מאוחסנים ב-0 עד 4 מעלות, עמדו בשמש בטמפרטורה של 30-25 מעלות, ללא כל קירור. הטמפרטורה של המוצרים הגיעה עד ל-20 מעלות.

"לא ראוי למאכל אדם"

ד"ר תיקה בר-און, הווטרינרית הראשית של עיריית פתח תקווה שערכה פשיטה על המחסן, אומרת כי "מדובר בסכנה לבריאות הציבור. כשמוצרים מגיעים לטמפרטורות כמו אלה שנמצאו, מתפתחים בהם התנאים האופטימלים להתפתחות חיידקים מחוללי מחלות, כמו ליסטריה וסלמונלה. אלה חיידקים מסוכנים במיוחד לאנשים עם מערכת חיסונית חלשה. אלו מוצרים לא ראויים למאכל אדם".

בעקבות הממצאים וההשמדה החליטו באסם לסגור באופן מיידי את המחסן. לדברי בר-און, "תכננו להוציא צו סגירה מנהלי של המחסן עד לבירור מלא של העניין, אך אסם הקדימו אותנו ועשו זאת באופן עצמאי וכרגע המחסן סגור. יינקטו סנקציות נגד החברה, ויוגש נגדה כתב אישום בפרשה". בר-און מדווחת כי בפשיטה הושמדו המוצרים הפגומים שנמצאו, "אך אין לשלול אפשרות שדברים דומים קרו בעבר והמוצרים הגיעו למדפים ונרכשו על ידי צרכנים".

מחברת אסם נמסר בתגובה כי בפגישה שנערכה הבוקר בין הווטרינרית העירונית גב' תיקה בר-און ונציגי החברה, הוצגו המהלכים הנדרשים לעדכון הנהלים והפעלתם באתר אוסטיב בפתח תקוה. בבדיקה של משרד הבריאות שנערכה הבוקר באתר לא נמצאו ליקויים בריאותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully