וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היתה התרופפות מוחלטת בנהלי אסם"

מאת גלי ברגר

20.7.2007 / 8:26

כך אומר מנכ"ל החברה, גזי קפלן בראיון ראשון ומספר על ההתמודדות עם העובדים, ההתנהלות התקשורתית וההודעה המאוחרת לבורסה

"בשלב הזה השאלה היא לא מסקנות אישיות אלא תיקון הנהלים. אנחנו עסוקים כעת בניהול משבר ולא בעריפת ראשים, בטח לא בש.ג. המטרה שלנו היא לשפר את איכות הניהול" - כך אמר אתמול ל-TheMarker גזי קפלן, מנכ"ל אסם.

אתמול פורסם כי מחסן המוצרים המצוננים של אוסטיב, חברת ההפצה של אסם, נסגר ו-2.5 טון מוצרים הושמדו, לאחר שתחקיר של התוכנית שומר מסך בערוץ 10 חשף כי מוצרים של החברות טבעול, צבר ועוף טוב (שאסם היא המפיצה שלהם) עמדו בשמש, הופשרו והוקפאו בשנית. הידיעה התפרסמה באתר TheMarker והגיעה עד מהרה גם לאתרי תקשורת אחרים ולמהדורות החדשות. מניית אסם ירדה אתמול בעקבות הפרסום ב-4.6%.

"הירידה בבורסה לא הפתיעה אותי"

מדוע לא פרסמתם ביום רביעי הודעה לבורסה?

קפלן: "למיטב שיפוטנו ביום רביעי לא היה צורך בפרסום הודעת בורסה. האירוע מתייחס למחסן אחד מתוך סך המחסנים שהחברה מפעילה, שהיקף המוצרים המופצים דרכו ודאי אינו מהותי. אנחנו ידענו כי הכתבה אמורה להתפרסם ביום שלישי הבא, וכשהאש פשטה זה היה סמוך לסגור המסחר, וזו לא השעה לפרסם דיווח מיידי. ההחלטה שלי לסגירת מחסן היא מסוג ההחלטות שאני מקבל ביומיום וודאי שאינן מהותיות לפעילות החברה. היום (אתמול), בהתאם לדרך שהדברים התפתחו, מצאנו לנכון לפרסם הודעה. את הדברים צריך לבחון לפי איזה מידע היה לנו במהלך שעות היום".

הופתעת מהתגובה של שוק ההון?

"לאור הפרסומים הלא מדויקים הירידה בבורסה לא הפתיעה אותי. לחברת אסם אין מוצרים קפואים ומצוננים. לצערי נוצר בלבול בין אותו מחסן ונוצר קישור כללי לאסם. בשעות שאנחנו מדברים המניה עלתה בכ-3% ואני בטוח שהיכולת והביצועים של אסם יביאו לשביעות רצון של המשקיעים במניית החברה".

דרך ניהול המשבר שלכם היתה נטילת אחריות מלאה והתנצלות, אבל הופעת במהדורת החדשות של ערוץ 10, שהרייטינג שלה נמוך מ-10%. למה לא פירסמתם מודעות התנצלות בעיתונים?

"החלטתי להופיע באותו ערוץ שחשף את הסיפור, לקבל את האחריות, להתנצל ולבטא אמונה מלאה שאסם תתקן את הליקויים ושאין חשש בצריכת המוצרים שלנו. כיום, בתהודה התקשורתית שאנחנו חיים, ברגע שמנכ"ל מופיע בערוץ אחד - המסרים עוברים הלאה לערוצים ולמדיות נוספות".

הנהלים חודשו

האירוע תפס אותך בחו"ל. איך התנהלתם כחברה ומה הוביל למחדל במחסן?

"מתחילת החשיפה של האירוע, עוד בהיותי בחו"ל, הטלתי על רני שגיב, מנהל שרשרת האספקה, להכין תחקיר מפורט ככל שניתן על השתלשלות האירועים, בין היתר, במחסן אוסטיב. מבדיקה ראשונית עלה בצורה ברורה שבימים האחרונים היתה התרופפות מוחלטת בהקפדה על הנהלים הקיימים בחברה, שמטרתם להבטיח שמירה מלאה על שרשרת הקירור.

"אני יודע ומכיר בכך שבחברה כאסם אסור היה לתת לתופעה מסוג זה לקרות, ואמנם חשוב לי לציין שהדברים קרו, ואני לא אומר זאת מתוך התגוננות, עקב הפעילות שלנו בימים אלה במרכז הלוגיסטי החדש בשוהם, שבו הושקעו 100 מיליון דולר, וכולל את האמצעים החדשים ביותר. היות שהמנהלים שלנו עסוקים בהרצת המפעל חלה התרופפות חמורה באוסטיב. עם נחיתתי בישראל שלשום, התכנס הצוות הבכיר של החברה וקיבל לידיו את התחקיר הראשוני שנערך בלילה שלאחר הפשיטה של צוות שומר מסך. לאחר שהצוות בחן את הדברים התקבלה ההחלטה לעצור את הפעילות במחסן ולהקים צוות בראשות הטכנולוג הראשי של אסם, ד"ר שאול מידב, שיבחן את הנהלים ויציע דרכים שימנעו הישנות של תופעה מסוג זה בעתיד.

"אתמול (שלשום) גובשו מחדש הנהלים ונערכו תדרוכים לכל המנהלים והעובדים במחסן. במקביל, נבדקו תהליכי העבודה בכל יתר מחסני החברה. לאחר שהסתיים התהליך קיימנו דיון מקיף והצגנו לווטרינרית האזורית, ד"ר תיקה בר-און, את ממצאי הבדיקה שלנו ואת הצעדים שבכוונתינו לנקוט כדי שתופעה חמורה מסוג זה לא תישנה. לאחר הפגישה החלטנו להחזיר את המחסן לפעילות".

באילו צעדים אתם נוקטים כדי שהמקרה לא יחזור על עצמו?

"בתקופת ההרצה של המחסן החדש בשוהם תיגברנו את כל צוות המנהלים כולל החלטה שאנשי מקצוע ילוו בכל שעה את התהליכים שתפקידם לפקח על שרשרת הקירור. חידדנו והבהרנו כי שמירה על נוהלי שרשרת הקירור היא בבחינת ייהרג ובל יעבור".

איך היתה האווירה בתוך אסם אתמול? נודע כי העובדים לקחו מאוד קשה את הפרשה.

"הוצאתי איגרת אישית לכל אחד מהעובדים בחברה, שבתוכה ציינתי כי הימים האלה לא קלים לעובדי אסם. פניתי באופן אישי בבקשה להקפיד על הנהלים והתקנים, עודדתי כל עובד שחושב שיש אי מילוי של הנהלים לפנות אלי ישירות והבעתי אמון שאסם תעבור את המשבר הזה. אני חושב שעצם העובדה שמנכ"ל מתנצל ומקבל אחריות היתה מקור גאווה וכוח לעובדים רבים".

כיצד תשפיע הפרשה על מכירות טבעול, צבר ועוף טוב?

"אני משוכנע שציבור הצרכנים ימשיך ליהנות מהמוצרים שלנו. אסם היא חברה שקיימת יותר מ-60 שנה ולא מתבוננת על הפעילות שלה בראייה של שבוע או של חודש. אני משוכנע שבטווח שבו תעשיינים מסתכלים לא תהיה ירידה".

תהיה לדעתך השפעה על מותגי אסם בטווח הקצר?

"אני רוצה לקוות שהצרכנים יודעים שלאסם אין מוצרים במקפיא או במקרר, ולכן אני לא צופה השלכות. דרך הטיפול שלנו במשבר משתקפת בפניות מעטות למוקד שירות הלקוחות - גידול של כ-10% לעומת ימים רגילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully