וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזינוק בנדל"ן בישראל - השלישי בגובהו בעולם

23.4.2012 / 9:35

סקר שפרסמה רשת סי. אן.בי.סי דירג את שוק הנדל"ן הישראלי כשוק החם השלישי בגודלו בעולם - אחרי הונג קונג וסין. ישראל רשמה צמיחה של 54.5% במחירי הבתים בחמש שנים

ישראל היא אחד משלושת שוקי הנדל"ן החמים בעולם, ביחד עם סין והונג קונג, כך לפי דירוג שפורסם באתר האינטרנט של רשת CNBC.

הדירוג התבסס על מחקר של חברת הייעוץ בתחום הנדל"ן נייט פרנק, אשר דירג מדינות לפי הצמיחה הממוצעת במחירי הבתים בין הרבעון הרביעי של 2006 לרבעון האחרון של 2011. הדירוג משקף את העלייה במחירי הבתים בערים הגדולות במדינות אלה, מלבד סין, שבה נכללים רק מחירי הבתים בבייג'ין ושנחאי.

ישראל רשמה בחמש השנים האחרונות צמיחה של 54.5% במחירי הבתים, לפי הדירוג. בנייט פרנק ציינו כי ישראל שומרת על המקום השלישי מאז שנת 2009, אז זינקו מחירי הבתים ביותר מ-21%, וב-16% נוספים ב-2010.

"מחירי הבתים הגבוהים בישראל הובילו לשורה של מחאות ב-2011, שלוו בהפגנות שדרשו מהממשלה להתערב על מנת לצנן את השוק", נכתב ב-CNBC. "אלפי מפגינים עלו לכותרות עם ערי האוהלים שהקימו ביולי שעבר כדי לבטא את חששותיהם לגבי מחסור בדירות ומחירי השכירות הגבוהים". להפגנות היתה השפעה מסוימת על מחירי הנדל"ן, אשר ירדו ב-1.2% ב-2011, לפי נייט פרנק. עם זאת, הורדת הריבית במשק גרמה לעלייה בביקוש, ומספר המשכנתאות שנתנו הבנקים עלה ביותר מ-14% במארס לעומת החודשיים הקודמים.

את המקום הראשון בדירוג תפסה סין, עם זינוק של 110.9% במחירי הבתים בחמש השנים האחרונות. "סין היא שוק הנדל"ן הלוהט בעולם", נכתב בדו"ח, אשר ציין את החששות במדינה מבועה. מחירי הבתים באזורים המרכזיים בשנחאי היו סביב 19,400 דולר למ"ר בממוצע ברבעון האחרון של 2011. בבייג'ין, הממוצע הוא של 17,400 דולר למ"ר, לפי נייט פרנק.

במקום השני דורגה הונג קונג, עם עלייה של 93.7% במחירים בחמש השנים האחרונות. מחירי הנדל"ן בהונג קונג הם מהגבוהים בעולם, והעיר עקפה את לונדון בשנה שעברה כשוק השכירות היקר ביותר למשרדים, ציין הדו"ח. בהמשך דורגו סינגפור, קולומביה וטייוואן. שווייץ ונורווגיה הן המדינות היחידות באירופה שנכללו בעשרת שוקי הנדל"ן החמים. כמו כן, נכללו בעשיריה קנדה ומלזיה.

  • עוד באותו נושא:
  • נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully